Elikkäs netti katkeilee vähän väliä. Syytä en tiedä, kone heittää vain että "verkkokaapeli ei ole kytketty", vaikka kaapeli onkin kokoajan koneessa kiinni. Kaapelissa ei ollut mitään vikaa, ostin uuden tälläviikolla ja silti sama vika toistuu. Myös puhelinpistokkeen vaihdoin ilman parannusta ongelmaan. Modeeminani on A-Link RoadRunner 11 ADSL.
Vikamahdollisuuksia on useita. Yleisimmin kai modeemi. Onko siinä yhteysvalo, joka palaa silloin kun yhteys toimii normaalisti? Miten valo käyttäytyy kun netti katkeaa? Onko modeemissa pohjassa tms. reikää, josta sen saa nollattua? Modeemin voi poistaa ja asentaa kokonaan uudelleen. Voi epäillä myös erilaisia palveluntarjoan puolella olevia kytkinpaikkoja. Soittamalla palveluntarjoajalle pystytään - jos asiakaspalvelija vähänkin viitsii - selvittämään tietokonepäätteltä tuleeko singnaali modeemiisi asti OK. Modeemistasi on Windowsissa myös monipuoliset tiedot sen toinnasta. Niitä tutkimalla voi myös saada vinkkkejä siitä, mistä kenkä puristaa.