Aikakatkaisun vuoksi päivitys ei onnistu

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Aini83, Feb 26, 2010.

  1. Aini83

    Aini83 Member

    Joined:
    Jan 5, 2009
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ostin Nokia cs 15 mokkulan ja 1M nettiliittymän Dna Kimppa sopimuksella. Koneeni on acer aspire minikannettava, käyttöjärjestelmä on windows xp home editon, service pack 3. Asensin ohjelmat ja olen onnistunut muodostamaan yhteyden nettiin. Ongelmana on dna nettiturva ja päivitykset. Nettiturva poisti asennuksen aikana koneessa olleen oman virustorjuntaohjelman ja en pysty nettiturvaan lataamaan uusimpia päivityksiä. Se tarkistaa ja lataa jonkin aikaa ja sitten epäonnistuu yhteyden aikakatkaisun vuoksi. Mikä on yhteyden aikakatkaisu, voiko sitä muuttaa ja miten saan ladattua uusimmat päivitykset. En uskalla käyttää nettiä ollenkaan, ennenkuin saan nettiturvan päivityksen ajan tasalle. Monta tuntia jo pähkäillyt, tutkinut asetuksia jne. Mikä avuksi?
     
  2. nurmoosta

    nurmoosta Active member

    Joined:
    Jan 15, 2004
    Messages:
    2,365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Nettiturvan, dna:n tms. yhteydet eivät varmaankaan toimi. Aikakatkaisu tulee kun joko palvelin tai koneesi ei vastaa pyyntöihin tai vastaa liian hitaasti. Tätä tapahtuu varsinkin jos yhteys ei ole riittävä. Voit kokeilla mennä paikkaan missä yhteys on hyvä ja koittaa siellä päivitystä.
    Itse olen xp-pohjaisiin pikkuläppäreihin laittanut virusohjelmaksi ms essentialsin ja palomuuriksi vanhan sygaten(xp:n omakin riittää riippuen käyttäjästä). Palomuuria ei tarvitse päivittää ja mikkisoftan oma virusohjelma pelaa hyvin xp:ssä.
     
    Last edited: Mar 1, 2010
  3. Aini83

    Aini83 Member

    Joined:
    Jan 5, 2009
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitoksia neuvoista. Yhteys näyttää toimivan gprs:llä. Kävin tänään keskustassa ja se oli 3G-alueella, joten sain kaikki päivitykset ladattua. Eli kotonani ei yhteys toimi tarpeeksi nopeasti. Voin siis ottaa koneen mukaani välillä asioille ja hoitaa päivitykset siellä ainakin väliaikaisesti.
     
    Last edited: Mar 1, 2010

Share This Page