Ajuri ongelma

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Jammy_X, Apr 23, 2007.

1. Jammy_X

Jammy_X Regular member

Trophy Points:
    26
    ELi ensin kyseessä on kyseinen emo > http://www2.abit.com.tw/page/en/mot...?DEFTITLE=Y&fMTYPE=Socket 939&pMODEL_NAME=AX8

ja sitten ongelmaan.. eli en saa emon USB paikkoja toimimaan laitehallinnassa kaikki näkyy OK mutta ei toimi mikä vikana?

ja sitten toinen ongelma että en saa emon integroitua äänikorttia pelittämään laitehallinnassa sanoo että laitetta ei voi käynnistää.. ja realteckin ohjelmassa sanoo että please stop other audio applications before starting enkä tajua mistä tämä voi johtua että olisko kellään ideoita millä sais toimimaan?

2. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    Kun otat laitteesta ominaisuudet mitä sanoo resurssit välilehti? tai sanotaanko millään sivulla syytä miksi laitetta ei voida käynnistää?

Poista ajurit ja asenna uudelleen. tämä voi toimia molempiin ongelmiin.

Näkyykö usb-laitteet tällä UVCView:llä http://www.microsoft.com/whdc/device/stream/vidcap/UVCViewdwn.mspx

3. Jammy_X

Jammy_X Regular member

Trophy Points:
    26
    Äänikorttien ajuria olen kyllä yrittänyt asentaa uudestaan mutta ei auta, ja nyt laitehallinnassa ei oo enään sitä kohtaa missä se sanoo sen että laitetta ei voida käynnistää kun poistin sen mutta yleensä nää laitteet on tullut uudestaan kun on käynnistänyt koneen mutta se ei tullutkaan..

ja katoin tolla ohjelmalla niin ei näkynyt USB paikkoja yhtään, en kyllä sitten tiedä pitääkö tohon USB olla joku eri ajuri? jos pitää niin mistä sellaisen löytäisi XP:lle?

4. Jammy_X

Jammy_X Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo eli toinen ongelma jo ratkesi kun nuo USB paikat olikin disabloitu tuolta biosista niin siksi eivät toimineet, mutta nyt ne toimii. mutta tuo äänikortti ei vieläkään toimi pitäisi löytää jostain oikea ajuri vai? olen kokeillut vaikka kuinka monta eri ajuria eivätkä silti pelaa.

5. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    193
  6. Jammy_X

Jammy_X Regular member

Trophy Points:
    26
    En mä kyllä usko että sitä on disabloitu biosista kerran se näkyy laitehallinnassa.. mutta voinhan mä sen katsoa varmuuden vuoksi ja tolla ajurilla se juuri sanoo sitä että please stop other audio applications before starting.

7. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    193
  8. Jammy_X

Jammy_X Regular member

Trophy Points:
    26
    ei oo kyllä realteckin näytönohjain ku ei oo emossa ollenkaan näyttistä vaan mulla on nyt GeForce 6600, mutta mitä ilmeisemmin vika lienee windowssissa koska mä laitoin toisen äänikortin kiinni pci paikkaa ja sillä kuulu pari ääntä ja sitku käynnistin uusiksi koneen niin ei kuulunut mitään enään. eli taidampa tehdä windowssin uudelleen asennuksen ku ei siitä mitään haittaakaan ole kun en onneks kerennyt vielä kaikkia ohjelmia/säätöjä tekemään tähän.

9. Jammy_X

Jammy_X Regular member

Trophy Points:
    26
    Edit: noniin nyt sain äänet kuulumaan tuon erillisen PCI äänikortin kautta sen softassa oli vaan yks ruksi väärässä paikassa.. senku otin pois niin alko toimimaan.. mutta edelleenkään se integroitu äänikortti ei toimi.. mut sillä ei paljoo väliä ku toi toinen nyt toimii =))

Last edited: Apr 24, 2007

Share This Page