Ongelmana on näköjään se, että olen aktivoinut Windowdsin liian tiheästi (syy = sininen ruutu), Kuinka voisin ohittaa tämän huomautuksen? Windows 8 64-bittisestä kyse.
Eli laittomasti ladattaessa ei ole ongelmaa, mutta kun ostat, jolloin potkitaan päähän ja vähän munille. No, ei kaikkia voi ymmärtää.
Aktivoinut liian tiheästi? Tuo ilmoitushan kertoo ettei Windowsia ole vielä aktivoitu ja laillisella käyttiksellä sen pitäisi onnistua ilman mitään ongelmaa. Mistä siis kiikastaa?
Ostin Windows 8:n kun sen sai 30 eurolla. Ja tämä "Aktivoi Windows nyt" -ilmoitus tulee kun pitää konetta pidemmän ajan päällä. Nyt se näyttää, että se on aktivoitu, mutta jossain kohtaa tulee kyseinen ilmoitus. En tiedä olenko liian tiheästi asentanut Windowsin, mutta ymmärtääkseni ainakin XP:n kohdalla oli ainakin jokin rajoitus. Tälläinen ruutu tulee (suomeksi tosin http://1.bp.blogspot.com/-_R-pr2lf8..._WnJeWFXJAU/s400/eb-windows8-rtm-activate.jpg
Ei se asennuksen tiheydestä ole tietääkseni kiinni ollut millään Windowsilla koskaan. Muinoin XP-aikana automaattisen aktivoinnin raja on asetettu kolmeen asennukseen(siis aktivointi onnistui netin kautta kolmessa ensimmäisessä asennuksessa, riippumatta siitä olivatko ne sitten viikon välein tai vuosittain) ja sen jälkeen aktivointi piti tehdä puhelimitse Microsoftin tukinumeron kautta(tähän löytyi sekä maksullinen että ilmainen numero) ja vaatii käyttiksen antaman aktivointitunnuksen näpyttelemistä puhelimeen, jonka jälkeen saat puhelimeen joko koneäänen lausumana, tai tekstiviestitse aktivointitunnuksen, jolla Windows sitten aktivoitiin. En tiedä miten asia hoituu Kasin kanssa, mutta itse olen joutunut useammankin XP-koneen aktivoinmnin hoitamaan puhelimitse uudestaan kun on joko asennettu uudestaan, tai koneiden Windowsit olivat niin vanhoja, että aktivointi piti suorittaa uudestaan ennen käytön aloittamista, että sai koneiden päivitykset ajan tasalle.