Eli mikä olis paras tapa säästää akkua niin et kestäs ainaki päivän tai pari ilman et pitää karsia näytöstä kirkkautta kuinka paljon pelaaminen vaikuttaa akun kestävyyteen ? Kiitos avusta
Pääsääntöisesti aina kun pelaa tulee mainoksia jotka taas kuluttavat akkua. Vinkkejä. Sammuta wlan,bluetooth Sammuta käynnissä oleviä ohjelmia. Poista ylimääräiset/turhat ohjelmat.
okei tiedätkö miten saan sygic karttapalvelun pois käytöstä kun androidi oman akunseurannan mukaan se kuluttaa lähes 30% akusta vaikka ei ole päällä ja olen katsonut myös ettei se ole käynnissä. Miksi se siis mukamas koko ajan käyttää akkua?
Juhannuksena tein mielenkiintoisen havainnon: Syrjäisen sijainnin takia jouduin tyytymään EDGE yhteyteen. Tämän ansiosta akku kesti kohtalaista kulutusta 2,5 päivää normaalin päivän sijaan. ICS:ssa löytyy ainakin asetuksista kohta käytä vain 2G taajuuksia. Tai voit asentaa toggle2G:n, joka siirtää mobiiliyhteyden 2G:hen aina kun näyttö on sammutettu. En ole kylläkään varma vaatiiko toggle 2g roottauksen tai löytyykö sitä edes Play-storesta. Tulee ainakin joidenkin Custom-ROMien mukana.
Juu, vinkkejä: Pois päältä silloin kun ei tarvita: - Wlan - Bluetooth - GPS - 3G Itellä Galaxy Mini ja kun nuo pitää pois päältä silloin kun niitä ei tarvitse, niin akku kestää viikon. Parhaimmillaan olen päässyt noin 9 päivän akkukestoon.
Ja kännykän suorittimen tehoa voi myös laskea, mikä lisää akunkestoa. Tämä onnistuu vain rootatuilla puhelimilla ja tarpeaksi tehokkailla ( Mieluummin tuplaydin prossu). Tällätavoin puhelimen käyttö ei hidastu merkittävästi vaikka nopeuden pudottaisi 50 %. ( Testasin entisellä LG Optimus 2X puhelimella)
itse olen käyttänyt sgs2:ssa juice defenderiä... saa asetuksista laitettua kännykän vaihtamaan 3g -> 2g kun näyttö on poissa päältä kun et käytä puhelinta. tai voit itse pakottaa sen 2g tilaan ja päinvastoin. kun laitat 2g tilan 3g:n sijaan se jo säästää virtaa hyvin...
Omalla kohdalla auttoi SGS2:ssa Siyah kernelin asennus (akunsäästöprofiililla) ja Cyanogenmod9. 2 päivän akunkesto tuplaantui 4 päivään, ostin vielä 2000mAh tehoakun niin kasvoi edelleen kuuteen päivään. Se akkuseuranta bugaa aika hyvin, mulla näyttää Parkkinappi kutakuinkin 30-40% joka kerta, vaikkei sitä ole käynnistettykään. Siitä huolimatta akku on kestänyt 6 päivää.