aloittelijalle neuvoja? : wlan & kannettava

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by newbie4, Sep 13, 2008.

  1. newbie4

    newbie4 Member

    Joined:
    Sep 13, 2008
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    olen melko yksinkertainen ja vihreä mitä tulee tietokoneisiin sekä internetasioihin, olen kuitenkin hankkimassa kannettavaa (ihan peruskäyttöön ja latailuun, ei esim pelailua tms) ja haluan langattoman internetin. en kuitenkaan halua mobiiliverkkoa käyttäviä tikkuja (jos olen oikein käsittänyt, niin ne käyttävät mobiiliverkkoa). asunnossa, johon olen muuttamassa on ADSL yhteys valmiina.

    kannettava, jota olen katsellut, sisältää wlan valmiudet. jotta saisin yhteyden langattomaksi, tarvitseeko minun tehdä muuta, kuin ostaa lonkinlainen wlan boxi? ja jos jollain on aikaa ja viitteliäisyyttä, niin onko neuvoa mikä olisi edullinen boxi peruskäyttöön, ja siis yhteys tulee vain yhdelle koneelle.

    kiitos jo etukäteen viisaammille neuvoista :) ja hauskaa syksyn jatkoa.
     
  2. soikula

    soikula Member

    Joined:
    Jul 31, 2008
    Messages:
    36
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Nettiyhteyttä hankittaessa kauppaan kuuluu tavallinen adsl-modeemi. Palveluntarjoajat yleensä antavat mahdollisuuden ottaa modeemi joka sisältää wlan-yhteyden, eli et tarvi modeemin rinnalle erillistä wlan-laitetta. Tämä on paras tapa aloittelijalle ottaa wlan käyttöön.

    Eli kun hommaat yhteyttä, tee myyjälle selväksi että haluat modeemin joka sisältää suoraan langattoman lähiverkon. Wlan-modeemi saattaa maksaa pari kymppiä enemmän kuin tavallinen modeemi.
     
  3. newbie4

    newbie4 Member

    Joined:
    Sep 13, 2008
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    kiitos viestistäsi.

    minulla siis on jo adsl-yhteys tulevassa asunnossa valmiina edellisen asukkaan (veljeni) jäljiltä. siellä on nyt normi adsl boxi. eli minun tarvitsee siis vain ostaa tuollainen wlan boxi?
     
  4. soikula

    soikula Member

    Joined:
    Jul 31, 2008
    Messages:
    36
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Juu. Perus wlan-purkkia siis kaupasta hakemaan. Verkkokauppa.com ainakin tarjoaa useita eri vaihtoehtoja hintaluokassa 30-50e. Paketissa tulee mukana tarvittavat johdot ja ohjeet, joiden avulla pitäisi wlanin asentaminen ja salaaminenkin onnistua helposti.

    Mitään suositusta on paha antaa, kun periaatteessa samoista laitteista on aina kyse. Perus-laitevertailu speksien mukaan ja sitten se joka näyttää kivalta on aina hyvä vaihtoehto. Itselläni on käytössä D-Linkin DI-524 joka tekee sen minkä pitääkin.
     

Share This Page