Aloittelijan neuvoja

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by TheFlyer, Jul 17, 2002.

1. TheFlyer

TheFlyer Guest

Heippa.

Olen tässä pari kuukautta harrastanut tuota vcd:n tekoa.
    Avi:ltä teksteineen vcd:ksi ja myös dvd-rippausta vcd:ksi.
    Aika paljon valmista materiaalia olen saanut aikaiseksi.
    Täältä olen löytänyt enimmät ohjeet ja saanut paljon hyviä neuvoja (ja nopeasti) kun on kokonaan tökännyt.
    Nyt kun olen hieman oppinut ja selvitellyt eri ongelmia niin huomaan että monella muullakin on samanlaisia ongelmia kuin minulla on ollut.
    Olen muutaman kerran vastannut kykyjeni mukaan.
    Mutta äsken ajattelin että kuinka se on tällaisella "newbilla",onko hyväksytty että yritän neuvoa kysymyksiin joihin "luulen" tietäväni jonkinlaisen selvityksen????
    Ajattelin vain kysyä tätä että en vain tule ja sotke tämän sivun mainiota touhua koska en millään tavalla ole mikää expertti mutta ainahan sitä oppii kun vuorokausia yrittää selvitellä eteentullutta probleemaa.

Entä sitten tuo jos vastaa englanniksi kun on vähän huono tuo englanti?
    Minulla on kompletti dvd->vcd rippaus manuaali jonka tein.
    Olisiko kiinnostusta siihen Suomennettuna,se on sellainen täysin aloittelijan opas kuvineen kaikista momenteista.

Peter.

2. petrau

petrau Moderator Staff Member

Trophy Points:
    26
    Hassujapa kyselet :)

Kyllä uskoisin että noista voisi olla hyötyä.
    Kun nimenomaan noita juttuja täällä paljon kysellään.

Postailepa dRD:lle, niin hän varmaan antaa lisäinfoa kuinka nuo ohjeet saataisiin kaikille "näkymään".

hmm.. mutta tietenkin tarkastuksen selvitettyään ;)

Last edited: Jul 17, 2002
  3. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    theflyer, kyllä kannattaa vastailla muille, kunhan et ihan mitä tahansa p*skaa kirjoita :)
    Muistaakseni omina "Newbie" aikoina vastailin ja kommentoin aika paljon, niin ei mennyt pitkään kun pääsin member:ksi ja siitä Senior:ksi..

4. TheFlyer

TheFlyer Guest

HEIPPA.

Lähetin dRD:lle jo viestin tuon palautesivun kautta.
    Hänellä on vain niin paljon hommia että ei oikein kerkiä kaikkiin vastata heti.
    Sen vuoksi juuri että joku ammattilainen tarkistaisi sen ja pyytäisi tekemään kaikki muutokset ennen kuin se julkaistaan (jos julkaistaan).
    Nyt se on word-dokumenttina,noin 24 sivua pitkä ja Ruotsin kielinen mutta muutan sen Suomeksi jos kiinnostusta on.

Peter

5. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Jees, olen sen mailin saanut ja yritän katsella tässä loppuviikon aikana sen läpi ja kerron palautetta.

Ja toki n00bit saavat auttaa, sitä vartenhan forumit ovat, että ne auttavat toisia jotka osaavat.

Ja englantiforumeissa on sellainen 10% käyttäjistä japanilaisia, joten kielitaito ei heilläkään ole sitä ihan puhtainta. Eli aivan sama, kunhan sen verran selkeästi tulee, että jengi tajuaa mistä puhut -- kirjoitusviheriöt, jne ovat aivan sama, ei tässä Hesariin kirjoiteta.

6. ttaito

ttaito Guest

mua kiinnostas toi sun tekemä manuaali dvd--->vcd
    jos ois mahdollista niin mailaa se mulle

*poistettu*

Last edited by a moderator: Jul 18, 2002
  7. dRD

Trophy Points:
    143
    ttaito: Ei mailiosoitteita forumeihin.

8. ttaito

ttaito Guest

9. TheFlyer

TheFlyer Guest

Heippa.

Muutan sitä ohjetta juuri Suomenkielelle niin että toivottavasti se on valmis viikon sisällä.
    Kyllä mailaan se mielelläni niille jotka ovat kiinnostuneita mutta tahdon kyllä ett dRD tarkastaa sen ensin.
    Ja helpoin se olisi että sen voisi saada tuolta artikkelisivulta joskus tulevaisuudessa.

Peter

10. dRD

Trophy Points:
    143
    theflyer: Nakkaan viestisi Ketolalle, tuolle Da Bossin vasemmalle pikkuvarpaalle :) Eli yhteyttä otetaan, kunhan ehditään.

11. jaken

jaken Guest

totta kai kiinnostais kaikki tieto tästäkin alasta.

12. TheFlyer

TheFlyer Guest

Terve.

Nyt se Suomennos alkaa olla valmis,näppäilin sitä kuutisen tuntia tuossa yöllä niin että ei muuta jäljellä kuin tarkistus kaikista kirjoitusvirheistä.
    Saattaa vain olla että ei onnistu tuonne artikkelisivulle kun siitä tuli niin hemmetin pitkä,noin 30 sivua wordissä.
    Mutta kun itsellä on tyhmä pää niin sitä vissiin luulee että kaikilla muillakin "newbeilla" on samoin??? ;-)

Peter

Last edited by a moderator: Jul 20, 2002
  13. dRD

Trophy Points:
    143
    TheFlyer: Tuotanoin, tällainenkin ajatus tuli mieleen, että noita guideja mitä esim. englanninkielisillä sivuilla on, olisi ihan hauska saada muillekin kielille väännettyä. Löytyisikö kielitaitoa/sujuvuutta/mielenkiintoa sen verran, että voisit jotain guideja vääntää ruotsiksi tms?

Paiskaa mailia, niin keskustelemma :)

14. TheFlyer

TheFlyer Guest

Terve dRD.

Kyllä minä ne ruotsiksi pystyn kääntämään.
    Tietysti yritän auttaa kun paljon apua on minun omiin problemiin täältä löytynyt.
    Kuinka sinulla voi mailat niin että voimme siitä sopia?
    tarkoitan kun en vain tiedä sinun mailositetta.

Peter.

15. dRD

Trophy Points:
    143
    webmaster (hassu merkki tähän) afterdawn.com

16. Regan

Regan Guest

Itse olen vääntänyt suomenkieliset ohjeet xmpeg4.2:sta, jos on tarvetta aloittelijoilla.

17. Sonata_86

Sonata_86 Guest

En haluaisi pilata iloa mutta eikös DVD->VCD manuaali ole jo tehty?

Sori....

18. dRD

Trophy Points:
    143
    Sonata_86: Juu, mutta kun sen voi tehdä aika monella eri tavalla.

Share This Page