Aloittelijan ongelmia staattisen IP:n kanssa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by mqk, Sep 29, 2009.

  1. mqk

    mqk Member

    Joined:
    Sep 29, 2009
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Minulla on pitkään ollut käytössä tämä kone ja sen kanssa modeemina Homeline HLA-WR4000. Tähän asti olen surffaillut dynaamisella IP:llä ja kaikki ohjelmat µTorrentista lähtien ovat toimineet niin kun on pitänytkin (NAT ei ilmeisesti vaikuta lanissa oleviin koneisiin?). Haluaisin kuitenkin nyt staattisen IP:n tälle koneelle eräästä syystä. Olen tehnyt moneen kertaan tarkalleen portforward.com:in ohjeiden mukaan, mutta netti ei lähde toimimaan. Jos oikein ymmärsin, niin static IP:stä kysellään foorumeilla usein, joten yritän selittää tämän ongelman mahdollisimman hyvin. Kiitokset etukäteen jos joku osaa neuvoa tämän toimimaan.

    Ipconfig /all näyttää tältä:
    [​IMG]

    Mielestäni kopioin kaiken oikein, ei toimi!
    [​IMG]

    ... Mutta näillä asetuksilla netti toimiikin taas. Samat DNS-palvelimet.
    [​IMG]

    Olen kokeillut yhteyttä myös soneran sivuilla annetuilla dns-palvelimilla ja tulos on sama.
     
  2. Korroosio

    Korroosio Member

    Joined:
    Oct 23, 2008
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Et voi käyttää osoitetta 84.249.184.1 Default GW:nä. (se on Soneran runkoverkon laitteita)

    Ilmeisesti tarkoituksena on että modeemi hakee dynaamisen ip:n operaattorilta ja koneella on staattinen privaattiosoite.

    Kokeile IP-asetuksiin: (homelinen asetuksista ei ole täyttä varmuutta)

    IP: 192.168.1.57
    MASKI: 255.255.255.0
    GW: 192.168.1.1

    Todennäköisesti Homelinen asetuksiakin joutuu vielä muuttamaan.

    Edit:
    Ohjekirja löytyy osoitteesta http://194.100.210.250/wr-4000/HLA-WR4000 Kayttoopas.pdf
    Siellä kohta 4.2.2 NAT-osoitemuunnoksen käyttöönotto
     
    Last edited: Sep 29, 2009
  3. mqk

    mqk Member

    Joined:
    Sep 29, 2009
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Noilla ohjeilla hetken säädettyäni sain netin toimimaan ja näillä näkymin se toimii täysin oikein, iso kiitos! :)
     

Share This Page