Aloittelijan rippaus (FreeRip)

Discussion in 'Ajuri- ja softaongelmat' started by Lups, Apr 1, 2014.

1. Lups

Lups Regular member

Trophy Points:
    26
    En nyt tiedä menikö tämä oikeaan paikkaan kun tähän se heitti tuolta download.fi puolelta... Kyselisin onko tämä FreeRip laadukas, tuleeko yhtä hyvää jälkeä kuin esim. CDex:llä? Minulla on todella paljon levyjä jotka pitäisi ripata ämpäriksi. Älkääkä pliis mainistako EAC:ta, käyttäisin sitä muuten mutta en osaa ja menee hermot kun siinä on miljoona asetusta mitä pitäisi muuttaa ennen kuin voi alkaa rippaamaan. Onko tuohon Freerippiin tutoriaalia?

Eikö se ole periaatteessa ihan sama millä rippaa jos levyt on naarmuttomia?

Last edited: Apr 1, 2014
  2. friis

friis Active member

Trophy Points:
    66
    Molemmat käyttää LAMEa enkooderina, joten laadun pitäisi olla yhtä hyvää. Tai siis laatuhan riippuu käyttämästäsi asetuksista. FreeRippiä asentaessa kannattaa huomioida että oletusasennus asentaa jonkun selain toolbarin ja muuttaa oletushakukoneen yahooksi.

Itse suosin ja suosittelen CDexiä.

3. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
  4. xbkrypt0n

xbkrypt0n Active member

Trophy Points:
    73
    Miten ihmeessä DVD-elokuvien kopiointi liittyy musiikki CD:iden rippaukseen?

Kirjoittelin EAC:stä oppaan reilu vuosi sitten
    http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-61/exact_audio_copy_eac_cd-levyjen_kopiointi-952766/

Kun asetukset laittaa kerran kuntoon, niin niihin ei tarvitse sen jälkeen enää koskea. Ei vaikuta kovin hankalalta operaatiolta. M4A/AAC menee vähän tiiviimpään tilaan kuin MP3 ja yleensä kaikki laitteet sitä tukee mitkä myös MP3 tukevat. Olisiko parempi vaihtoehto?

5. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Minun moka. Kun näin, että tuo DVD-Ripper oli ilmaistarjouksena, muistin, että jokuhan täällä juuri kaipasi ripaussoftaa. Tuo FreeRip ei ole minulle tuttu ja mielessäni olin yhdistänyt sen DVD-rippaukseen. Jotenkin tuo kysymyksessä mainittu CDex:kin oli jäänyt silmän sokean pisteen kohdalle. Pahoittelen nolona.

Share This Page