Ajattelin tuolta amazonista tilata komponenttejä, niin onko tuotteilla takuut yleensä? Vai pitääkö sieltä ostaa erikseen takuut niille?
Tossa vähäisen nippelitietoa. @ Kohta 5 Palautukset / Takuuasiat. https://roinanen.com/nettivinkit/amazon-suomi-tilaaminen/
Ylipäätään ulkomailta takuu on hitaampa kuin suomessa. Eli täälä jokainen on tottunu nopeeseen postitukseen ja takuuvaihtoon (useimmissa tapauksissa takuuvaihto kestää 3-10 päivää) niin ulkomaiden kautta sen on vaan pidempi odotusaika. On ihan normaalia että venailet 2-4 viikkkoa.
Tilasin mustana perjantaina 28" Samsung 4K-näytön Amazon.de:sta. Siinä on takuu, että voi viedä vian sattuessa mihin tahansa Samsungin huoltopisteeseen. Takuukirjassa on kohta, johon kuuluu myyjäliikkeen leima ja allekirjoitus. Ne tietystikin nyt puuttuvat. Mites on, vaaditaanko niitä siinä paperissa oltavan, jos jotain sattuis vai yks hailee?
Kannattaa tilata kotimaasta. Hoituu nämä asiat paljon helpommin ja vähemmällä "paperisodalla" tai kielimuurilla. Eriasia jos laitteen voi viedä valtuutettuun suomalaiseen huoltopisteeseen ilman ostoliikkeessä "kierrättämistä". Monesti laite pitää lähettää ostopaikkaan ja tämä voi viedä viikkoja ja jos haluaa noudattaa EU maksutonta takuuta voi joutua tappelemaan firman kanssa postikuluista koska osa ei tiedä maksuttomasti takuusta tai halua ottaa sitä esille. Mieluusti maksan enemmän jotten joudu enään moiseen rumpaan.