Tässä koneen päivityksen lähestyessä heräsi kysymys että onko Athlon64 3400+ s754 ja Athlon64 3500+ s939 välillä merkittävä tehoero kautta muuta eroa? Saako rahoilleen vastinetta tuolla Socet-939? Jos joku viisaampi vois vaikka auttaa?
Nopeuseroa ei muistaakseni ollut hirveesti mutta hintaeroa tulee useampi kymppi. Mielestäni suurempi kysymys on 754-kannan tulevaisuus. Ettei AMD vaan tekisi samaa kuin aikoinaan Slot-A -kannan kanssa. Itse ehkä saattaisin kallistua 939:n kannalle - varsinkin jos tuo useamman kympin hintaero ei kaada taloutta.
Eikös se socket 754 oo jo käytännössä jäänyt pois valmistuksesta?? Kun sitä Athlon 64 on tehty 754,940 ja 939 kannalla...mut mun ymmärtääkseni se socket 939 on vakiintumassa tulevaisuudessa. Korjatkaa jos oon väärässä?
Nopeuerohan ei ole merkittävä eri kantojen välillä mutta päivityksen kannalta 939 on paljon parempi. Ja tuolla 939 kannalla saa jo prossuja todella edulliseen hintaan että rahan takia ei kannata pihdata tuon kannan takia. Athlon 64 939 3000+ kun maksaa tuulettimella n. 155 euroa. Ja se käyttää jo uutta 90nm tekniikkaa joka vie vähemmän virtaa ja pienentää lämmöntuotantoa. Joten samaan hintaan saa paremman prossun uudella kannalla. Ja jos kokonaan kasaa koneen niin kannattaa suunnata silmät nforce 4 markkinoille jolloin pääsee siirtymään PCI-Xpress väyläisiin näytönohjaimiin + muihin uutuuksiin.