Eli olen ajatellut vähän päivitellä konetta ja tarkoitus olisi hommata otsikon mukainen prossu. Nykyisellä 600MHz:n Duronilla kun ei paljon juhlita... Olen ajatellut seuraksi jotakin seuraavista emoista: Asus A7V8X-X (VIA KT400) n. 42€ Asrock K7VT4A+ (VIA KT400) n. 33€ MSI KT4A-V (VIA KT400) n. 45€ Jos jollakin on kokemuksia kyseisistä emoista niin lähettäkääpä suosituksia. Saa suositella myös muita suunnilleen saman hintaluokan emoja. Samaten jos tulee mieleen jotakin yhteensopivuusongelmia tms. niin infotkaa ihmeessä ennenkun menen tilaamaan.
Asus A7V600-X (KT600) 54€ EPoX 8KRAi-X (sama)50€ Abit KD7-A (KT400A) 53€ Via kt400 on aivan susi chipsetti.Joten jos via levy niin kt600, mielummin muutama kymppi lisää ja nforce emo. Esim. Asus A7N8X-X 70€ Hinnat verkkokauppa.comista
Toi Epoxi vaikuttais itse asiassa aika hyvältä, kun siin on sekä UDMA että S-ATA. Toi Asuksen malli ei käy, kun siinä on S-ATA ja vanhat kiintolevyt UDMA-mallia. Tossa Epoxin levyssä kun oli mekitty IDE-liitännäksi UDMA/133, niin kai siihen käy silti vanhat kiintolevyt? Katoin äsken vanhan emon ohjekirjaa ja siinä oli UDMA/33/66. Eihän se vaikuta kiintolevyyn mitenkään?
Kyllä noissa kaikissa on normaali ide ohjainkin(udma), sata on vain lisänä, ja sellainen kannattaa otta,koska sata levyt alkavat olemaan arkipäivää + ovat nopeampia kuin normaali ide levyt.Ide väylä on taaksepäin yhteensopiva, eli udma133 tukee vanhoja levyjäkin.
Joo, kiitos avusta. Taidan kallistua jompaan kumpaan noihin KT600 levyyn, pitää vertailla viel vähän liitäntöjä yms.