Nyt nähtävästi tapellaan paljon siitä että ostaako AMD vai Intel. Olen ostamassa pakettikonetta jossa olis tollanen: AMD Phenom X4 Quad-Core prosessori. Nopeus (GHz) 2,30. http://www.gigantti.fi/product/tiet...eet/IXTREA6530NCD/packard-bell-poytatietokone Toiset väittää että tuo 2,30HGz kerrotaan neljällä, koska se on neliydin prosessori, toiset taas väittää vastaan. Pitääkö tämä paikkaansa? Mikä Intelin prosessoreita vastaisi tehoiltaan tota AMD Phenom X4 Quad-Core prossua? Kertokaapa samalla että paljonko näillä AMD:llä muilla on eroa. (AMD Sempron, Athlon, Phenom)
Intel i5 tai i7 hyvä hankinta. Tuolla vanhalla Phenom prosessorilla ei tee mitään. Joku vanha Intel tuplaydin prosessori vastaa tehoiltaan sitä. Kone on muutenkin perus pakettikone jossa yritetään 6GB muistilla houkutella ostajia.
On vähän turhan kallis toi Intel i7. Ja en osaa koota konetta ite niin on pakko ostaa pakettikone. Max. hinta on sen 600e.
aqq onko se AMD sit niin paljon kehityksessä jäljessä kun ei tosta mun mielestä paljon parempaa prossua AMD:ltä ole?
Tuo on AMD:n vanhaa mallia tuo prosessori. PhenomII on uudempaa sarjaa ja hakkaa tuon PhenomI sarjan mennen tullen. Uskoisin että AMD:n uudet 2 ytimisetkin jopa hakkaisivat tuon(?), en kyllä varma ole. Ja tuo ytimien määrä ei tosiaankaan tarkoita että kellotaajuus kerrottaisiin ytimien määrällä. Joku asiasta enemmän tietävä voinee päteä enemmän. Jos et konetta osaa kasata, niin kyllä liikkeissä koneita kastaan. Lisähintaa tulee 25-50e, riippuen liikkeestä. Eikä se niin vaikeaa ole ensikertalaisellekaan.
No ei nykymittapuun mukaan. Tokihan se hakkaa vanhat Athlon 64 prosessorit, mutta siihe se taitaakin sitten jäädä Näin kärjistettynä. Selailet vain tätä keskustelualuetta ja katsot budjettiisi sopivan valmiin ehdotuksen jossa kasauspalvelu mukana. Saat rahoillesi paljon paremmin vastinetta kuin valmispakettikoneesta ja ei tarvitse miettiä siltikään kasaamista.
Jeva. Selvä se.. Saan ehkä yhden kaverin kasaamaan mulle koneen ilimatteeks.. Se kyllä varmaan ettii ne palikatkin ku en mä osaa ettii yhteensopivia.. Kiitos näistäki tiedoista.. Pääsin jo vähä kärryille noista prossuista.