Kumman ostaisitte AMD 3200+ tai Intel 3.2Ghz???Ja minkä Emolevyn sit siihen???toi AMD socket 939 ja intel 775.
Joo toi P4 vissii kannattais ku AMD 64 ei viä paljoo hyödy vai????niittenki hinta vissii laskee että...
Näistä on täällä ollut puhetta, ja mielipiteitä enemmänkin. Kokeileppa haulla. Ite sanoisin amd, emoja en ole nyt ihan äskettäin katellut..
Itellä kaks 64 tällä hetkellä ja molempiin oon ollu enemmän ku tyytyväinen joten tottakai suosittelen tuota amd:ta
Nyt meni vähän ohi. Mitä Amd 64 ei hyödy? Ja itse en edes miettisi nykyisiä intellejä. Ne kun häviävät nopeudessa Amd:n prossuille melkein joka asiassa. Ainoastaan joissain ohjelmissa ne ovat nopeampia. Lisäksi 64 bittistä tukea ei ole joka kuitenkin kolkuttelee jo ovella uuden windowsin myötä. Prosessoriperhekkin on muuttumassa ja uudet prossut eivät käy vanhoille emoille (siis 2 ytimiset prossut). Lisäksi monet emomallit ottavat vastaan vain ddr2 muisteja jotka lisäävät hintaa ja pienentävät suorituskykyä. Niin ja käsittääkseni intel tai amd ei ole ilmoitellut hinnan alennuksista mutta kun tarpeeksi odottaa niin laskeehan ne hinnat.
Joo o.PItäskö mun ottaa sitte Intel jos haluisin että Kone pyörittäis pelejä viä 2 vuoden päästäki,Ku tuntuis että noilla AMD Mhz ei kauaa rehevastella .
Siis AMD:tä ja Inteliä ei voi suoraan kellotaajuudesta vertailla. Siksi AMD:llä onkin ne + merkinnät sielä mallin lopussa esim. ADM64 3400+, joka siis käy 2.2Ghz kellotaajuudella. Tuo 3400+ tarkoittaa sitä, että Intelin 3.4Ghz kellotaajuudella käyvä prossu vastaisi tuota AMD:tä.
Yhtä hyviä molemmat.. molemmissa hyvät puolensa. AMD:ssä 64-bit tuki kunhan se windows tulee, ja Intel:ssä Hyper treading. Itse olen ollut tyytyväinen Inteliin ja HT:stä ollut monesti hyötyä(mm. kun joku softa juminut niin ei ole ollut koko kone jumissa HT:n ansiosta) Intelin jos hankit 775 emossa PCI-e liitännät 478:ssa ei ole.
Nooh, antaa ottaa Penan. Jotenkin uskon että noista kahdesta tuo athlonin 64 on parin vuoden päästä enemmin voimissaan kuin pentium..
Joo oh.Kyl mää sittekki luulen että se on AMD.Muutenki tulee pelailtua jonki verran nii AMD pitäs siinä olla paree Inteliin verrattuna.kiitoksia vastailuista mutta sitte Vielä että mikä Emolevy kannattaa ottaa AMD socket 939 tai socket 754.En tiä viä kummalla socketilla ostan ja ostanko paremman kuin 3200 mutta Ehdotelkaa kumpaanki sockettiin emolevyä.(Kyl varmaa 939 pitää ottaa).Ja jos millää viittitte ehdotelkaa alle 150€ näytönohjaimia.
Paras valinta 150 eurolla taitaa olla joku radeonin 9600xt. Mutta jos 50 euroo lisää laittasit nii saisit Geforce 6600gt:n, joka on huomattavasti kun noi xt:t.
Jos pelailla ajattelit nii kannattaa kyllä tinkiä tuosta prossun nopeudesta pikkasen ja ostaa säästyneillä rahoilla Geforce 6600 GT ~ 200 euroa. Tollasella alle 150 euron näytönohjaimella ei paljon enää parin vuoden päästä uusia pelejä pelailla.
Kuten sanottua prosessori kannaksi tietenkin 939 ja emolevytyypiksi nForce 4. Tällöin päästään samalla valitsemaa Pci-Xpress väyläinen näyttis joille tulevaisuus näyttää todella valoisalle. Niin ja jos vähänkään tiukkaa rahasta niin prossuksi tietenkin 3000+ ja näyttikseen säästyneet rahat. Muutenkin vähän kyseenalainen nopoeusluokka tuo 3200+ koska hintaa n. 50 euroa enemmän kuin 3000+ versiolla ja nopeuseroahan noilla ei juurikaan ole.