Hei. lyhyesti: olen ostamassa pelikonetta, budjetti 1000-1200 euroa. "rakensin" nyt 2 konetta ja haluaisin mielipiteitä siitä, kumpi koneista soveltuu paremmin pelaamiseen. Koneita voi myös räätälöidä ja ehdottaa muita komponentteja.
am3 kanta ei ole kannattva päivittää, ja tuo intelin i7 1156 kantaan on VANHA ja tehoton verrrattuna nytten uutena kantana tulleeseen 1155 kantaan. Suosittelen, että odottelet 2011 kantaa, jonka intel julkaisee jossain vaiheessa tai sitten 1155 kantainen prossu ja 67 emolevy. Tällä hetkellä 1155 kantaisia emoja ei kannattane ostaa, koska niissä oli ekassa erässä valmistusvika. Eroa et enää yli 800e pelikoneissa pelitehoissa näe. Ja mieluummin itse laittaisin SSD kovosta säästyneet rahat pitkäikäisempään näyttikseen/prossuun. SSD mun mielestä on tarpeellinen vasta kun on oikeasti kovan luokan tavaransiirtoa kovolla jatkuvasti tapahtumassa Mieluummin itse laitan sen 120-180e siihen näyttikseen isojen lisätehojen merkeissä
Ekassa paketissa on 1156-emo ja 1366-kantainen prosessori. Kingstonin SSD on hidas. OCZ:n on nopeampi. Muisteiksi 2x4GB, jos tarvetta noin paljolle. Pelikäyttön riittää 4GB, editointiin 8GB. Poweriksi TX650 Tuolla budjetilla ehdottomasti Intelliä, mutta ei noita ehdottamiasi osia. Asrockin P67 PRO3 (1155!) ja prosessoriksi i5 2500K, tuossa vaan on se ongelma, että 1155 emoja ei löydy tällä hetkellä kaupanhyllyiltä.