Amilon kuva ei näy TVssä.

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by JIIAM, Mar 14, 2004.

1. JIIAM

JIIAM Guest

Kyseessä Fujitsun kannettava Amilo ja näytönohjain on 9000 ATI. Johto lähtee s-videona ja teeveessä scarttina. Teeveessä ei näy kuin mustavalkoinen taustakuva ei työpöydän kuvakkeita eikä muuta. Rautalangasta väännetyt ohjeet mielellään kitos.

2. heisti

heisti Member

Trophy Points:
    11
    Mulla samantyyppisiä murheita. Kuva on muuten hyvä, mutta mustavalkoinen. Koneena myös amilo L6825 ja näyttis intel82845G. Onkohan noissa s-video johdoissa eroja, kun kaverin piuhalla tuli väritkin, mutta minun johto ei vaan niitä näytä.

3. Piuha

Piuha Member

Trophy Points:
    11
    Mulla on Amilo D8830 ja siinä Ati Radeon 9000. Tv Out on kiinni töllössä piuhalla, joka muuttaa S-VHS:n Scartiksi. Värien kanssa mullakin omituinen pulma: kuva näkyy sitkeästi musta-valkona niin kauan kunnes muuttaa asetuksista kuvan kokoa pykälänkin tai vaihtoehtoisesti muuttaa PAL-B:n joksikin muuksi PAL:ksi (esim. D). Aina kun kytken koneen töllöön pitää käydä napsauttamassa asetuksia. Oisko tästä apua? Ei auta vaikka tallettaa "schemesin" alle asetukset kun värit näkyy. Ongelmaan liittyy myös kuvan laatu: musta-valkokuva on terävä ja muutenkin OK. Kun värit tulevat mukaan, kaikki graafinen (esim. selaimen reunat, ikonit…) muuttuvat epäselviksi ja niihin tulee punertavia raitoja. Leffat, jpegit ja DVD:t jne. taasen toistuvat terävinä. Vain ajoittain vaaleilla/raidallisilla pinnoilla esiintyy jo mainittuja punertavia juovia... Ei tajuu, osaako kukaan auttaa?

Share This Page