aMulen asetukset kuntoon.

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by J_P, May 13, 2007.

1. J_P

J_P Member

Trophy Points:
    11
    Otsikko kertonee olennaisen. Eli olen siis kyllästynyt DC++:an toimimattomuuteen linuxissa ja limewiresta ei saa oikeen mitään irti, joten päätin siis kokeilla jotain uutta, eli amulea (eli siis porttaus emulesta linuxille). Toki olen emulea ennenkin koittanut, mutta huonolla menestyksellä, kuten tälläkin kertaa.

Eli tämä nyt ei taaskan tahdo ladata yhtään mitään, jakaa kyllä. Sen käsityksen olen saanut, että portteja pitäisi palomuurista avata. Firestarterilla olen näin tehnytkin, muttei ainakaan näyttänyt auttavan. Ilmeisesti pitäisi tuosta adsl modeemistakin avata portteja, mutta miten? Kyseinen laite on siis ZyXEL:in Prestige 660H-61.

Nyt gurut tarvitaan auttavaa kättä :D

Last edited: May 13, 2007
  2. J_P

J_P Member

Trophy Points:
    11
    Sain kikkailtua niin, että nyt toinen nuolista on vihreä ja ohjelma väittää että on HighID, mutta edelleenkään ei ole lähtenyt lataamaan.

Last edited: May 13, 2007
  3. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    Jos aMule sanoo, että on HighID niin silloin latauksen pitäisi onnistua. Donkey on todella hidas protokolla, mutta sen vahvuutena onkin tavaran saatavuus. Kaikki on jaossa kaikille jatkuvasti.
    -Onko lataamassasi tiedostossa lähteitä?
    -Oletko päässyt jonkun lähteen jonotuksessa ykköseksi?

4. J_P

J_P Member

Trophy Points:
    11
    No joo kyllähän tämä nyt on ruvennut lataamaan.. :)

Mutta mietityttää vain miksi tuo toinen nuoli on jäänyt keltaiseksi?

5. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    Siitä on kauan kun viimeksi käytin donkey clienttejä, mutta oliskohan se ollut Kamdelia(KAD) client nuoli? Se tarvii oman portin, koska se on ihan oma protokolla.

Last edited: May 14, 2007
  6. J_P

J_P Member

Trophy Points:
    11
    Eipäs nuolaista ennen kuin tipahtaa. Eli no yhden tiedoston olen tällä saanut ladattua :D

Tuossa on pari latausta kesken, joissa on lähteitä (toisessa tällä hetkellä 12) ja "tila" kohdassa lukee kokoajan "Odottaa".

Koko verkko on minulle tuiki tuntematon, joten mitä tarkoitta "päästää lähde jonotuksessa edelle"?

Last edited: May 14, 2007
  7. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    Eli donkey verkon vahvuutena on se, että kaikki verkon käyttäjät jakavat kaiken "waren". Jotta tavaraa lataava saisi edes jollain nopeudella ladattua dataa, tarvitsee jakajan rajoitaa lataajien määrää esim kymmeneen samanaikaiseen.

Nyt jos löydät donkey verkosta jotain minkä pistät latautumaan hakee ohjelma sulle kaikki mahdolliset lähteet ja pistää sut jonottamaan jokaiselle lähteelle. Saat selville jonotusnumerosi tuplaklikkaamalla ladattavaa tiedostoa ja katsomalla muistaakseni priority saraketta. Ladattavan tiedoston tuplaklikkaus avaa sen tiedoston seedit ja seedin priority kentässä on sinun sen hetkinen jonotus numero kyseisellä seedillä.

Se numero voi olla tuhansissa ja pienenee sitä mukaa kun etenet jonossa. Kun numero laskee nollaan alkaa datan siirto. Tämä on myös yksi syy miksi donkey verkko on hidas...verkossa tarvii jonottaa kauan, ennen kuin dataa alkaa tulemaan.

Share This Page