Antec Sonata Piano Black Vs Nexus Breeze

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by teppo82, Feb 3, 2005.

1. teppo82

teppo82 Member

Trophy Points:
    11
    Kertokaapa kokemuksianne kyseisistä koteloista. Plussat ja miinukset. Kumpi hiljaisempi? Jomman kumman ajattelin laittaa.

2. psymbiote

psymbiote Regular member

Trophy Points:
    26
    Nexuksen testi: http://www.soneraplaza.fi/tietokoneet/artikkeli/0,2998,h-9097_a-215999,00.html

Antec Sonata Piano Black testi: http://www.skenegroup.net/fi/artikkelit/sonata

Itse hommasin pari viikkoa sitten nexuksen kotelon, ja tyytyväinen olen ollut. Kasaus oli helppo nakki, vaikka muropaketin pojat vähän sitä haukkuivatkin. On kyllä todella hiljainen peli, tulee nyt vielä hiljaisemmaksi kun saan tuon nexuksen prossutuulettimen pois postista. Kotelo on kyllä painavampi kuin odotin, mutta en sitä kyllä paljon siirtelekkään. Ainut miinus on se että, valkoiset dvd ja cd asemat ei kyllä kovin herkuilta näytä Nexuksen mustassa kotelossa. Maalusprojekti on kyllä suunnitteilla. Ei voi muuta kuin suositella.

3. poisoned

poisoned Regular member

Trophy Points:
    26
    en suosittele sonataa.. =/

4. Tuutson

Tuutson Member

Trophy Points:
    16
    poisoned: miksi et suosittele sonataa? perusteluja?

5. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    Tuolta vähän perusteluja ja infoa. Itselläkin on toi Sonata, vähän ahdas se kyllä on ja powerista (380W) en osaa sanoa, tuossa se hyrrää toistaiseksi :)

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/159063

6. MiiPei

MiiPei Regular member

Trophy Points:
    26
    Breeze on ollut viime kesästä asti, eikä ole valittamista. Suurin ääni kuuluu prossun tuulettimesta(Nexus AXP-3200).

Kovalevyjen korkeat ininät vaimentuu hyvin ja kotelo pysyy viileänä (24 C). Kovalevyjen raksutukset kyllä kuuluu, koska ne on suoraan kiinni kotelossa ilman mitään kumitassuja sun muita viritelmiä.

Breezessä on hyvää myös se että AGP ja PCI kortit saa tuettua noilla muovihommilla, jotka näkyvät tuossa muropaketin testissäkin. Hyvä olla tukea kun laittaa puoli kiloa rautaa näytönohjaimen ympärille lämmön karkottimeksi. :)

Vaikea sanoa kumpi on hiljaisempi, mutta luulisin että Breeze on parempi. Suosittelen.

7. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Ja sitten tiedoksi niille jotka katselevat tuota nexuksen testiä niin koteloon on tullut muutoksia testin jälkeen. Siihen on tullut yksi 3,5" lisäkehikko ja siihen menee muistaakseni 3 kovalevyä. Lisäksi ilmanpuhdistu on toteutettu paremmin eli alatuulettimen edessä on irroitettava pölysuodatin. Itseltäni nimittäin pääsi muutama ärräpää kun kaveri tilasi kotelon vähän minun jälkeen ja sai sen uudemman mallin,

8. Paavali

Paavali Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse olen ollut todella tyytväinen Sonataan, niin hiljainen se ei ole kun kuvittelin. Mutta lämmöt pysyy todella alhaalla, ja sitten se luukku niitten asemien edessä on hyvä, ei tartte maalata asemia :)

9. rado

rado Guest

No sonata on myös minulla ja powerihan siitä hajosi salakavalasti, eli kylmänä se ei jaksanut antaa virtaa tarpeeksi ja kone ei käynnistynyt. Olen vuorannut kotelon äänenvaimennusmatolla (1 cm) ja silti kovojen siritys kuuluu häiritsevästi. Kotelo on muuten ihan hyvä, mutta komponentit pitää älytöntä meteliä ( eli vakio 120 mm:n tuuletin ja poweri ennenkuin hajosi). Nykyään minulla on fortron 400W poweri ja sen meteli on huomattavasti pienempi kuin True Powerilla oli.

10. poisoned

poisoned Regular member

Trophy Points:
    26
    nii.. vakio flektit paskoja, se luukku on yks helvetin vitsi ja kovojen rutina kuuluu läpi vaikka kui vuorais.. paska mikä paska..

11. Cyric

Cyric Member

Trophy Points:
    11
    Minulla on kanssa kotelona Antec Sonata Piano. Siitä kuuluu koneen päällä ollessa ihmeellinen humina! Ja jos avaa pikkasen sitä etuluukkua, niin humina hiljenee huomattavasti. Mistäköhän tämä johtuu?

12. poisoned

poisoned Regular member

Trophy Points:
    26
    ilma kierto suunniteltu paskasti.. liian vähän sisäänotto koloja, kun sulkee sen luukun.. ja se luukku on niin helvetin köykänenki, että huhhuh..

13. ResoNas

ResoNas Guest

Siinähän reikiä kotelon molemmilla sivuilla!! Sanoisinpa, että vähämpi määräki olisi riittänyt, melkosia pölynimureita.

14. Cyric

Cyric Member

Trophy Points:
    11
    Meillä on töissä samanlainen kotelo. Mistäs johtuu, että se on ihan hiljainen. Kuten työkaverilla oleva samanlainen kotelo. Outoa? Mitäs voisi kokeilla?

15. poisoned

poisoned Regular member

Trophy Points:
    26
    jos poweri läy kuumana, nii se flekti pyörii täysillä ja sillon alkaa humiseen.. =P
    Onko sulla muita kotelotuulettimia kiinni?
    ja ootko sitä ilman suodatinta koskaan puhdistanu?

16. gmt

gmt Member

Trophy Points:
    11
    Ostin just nexus breeze 350w kotelon ja täytyy sanoa että en laittanu rahoja hukkaan. Sisällä Asus 6800 GT 256MB näyttis ja AMD 64 3000 boxed. Ei kuulu oikeastaan ku ihan pieni humina kotelon takaa virtalähteestä kun se työntää ilmaa ulos. Lämmöt pysyy hyvin kurissa. Suosittelen!!

17. ResoNas

ResoNas Guest

Oon kyllä tiettämättä haukkunu väärää puuta täällä. Satuin ottamaan näyttiksen pois kotelosta ja käynnistin koneen niin eipä tuo Sonata turhia huutanut, käytänössä melkein äänetön. Mun 9600XT:n tuulen syypää tähän. Puhisee melko äänekkäästi. Oon kokoajan luullu että se on mun poweri. Siis vedänpäs Sonatasta väittämäni pahat puheet poies.

18. random2

random2 Member

Trophy Points:
    11
    Mistähän tällainen ongelma mahtaa johtua, että nexus breeze ei käynnisty ollenkaan? Emolevyn ledi syttyy, mutta virtalähteen tuuletin ei lähde pyörimään eikä mistään liittimistä tule virtaa. Virtalähteen tuulettimen saa kyllä pyörimään yhdistämällä tietyt kaksi johtoa atx-virtaliittimessä, joten virtalähteen pitäisi olla kunnossa. Mikä komponentti voisi olla viallinen joka aiheuttaa tämän?

19. MiiPei

MiiPei Regular member

Trophy Points:
    26
    Onko asemien jumpperit tarkastettu?

20. soku

soku Regular member

Trophy Points:
    26
    Vaikken ole koskaan tuota Antecin koppaa kokeillut, niin eiköhän seki ihan pätevä pönttö ole jos arvosteluihin ja yleiseen mielipiteeseen on luottamista.

Itselläni kuitenkin on Nexus Breeze 350W:n powerilla, ja en kieltämättä kyllä keksi mitään negatiivista sanottavaa tästä.

Hiljanen on, ainoa ääni minkä erotan on tuo virtalähteen humina. Viileyskin on huippuluokkaa - patentoitu ilmankierto toimii niin kuin pitääkin.
    Mutta joko mainitsin että tämä on hiljainen?

Kotelo on myös tarpeeksi tilava, noita kovojaki saa ruuvattua ihan mukavasti tuohon, koska 5.25" :ia paikkoja on 4 ja 3.5":ia paikkoja 6.

Ehkä ainoa asia mitä jäin kaipaamaan, on emolevykelkka koska se on oikeasti todella kätevä asennuspuuhissa. Toisaalta, kaikki ylimääräset irtolevyt ja kiinnitysjutut lisäävät vain sitä resonointia, niin eiköhän sille voida antaa anteeksi. Kyllä tuo asennus sitte sujuu ku vähä aikaa näpertää...

Share This Page