Moi, Haluaisin rivitaloasuntoon kaapeliverkon lisäksi antenniverkon ja sen mahdollistamia laitteita kun niitä on saatavilla enempi? Mitä tarvitsen että TV ym. toimii? Kiitos jos viitsit vastata.
Kunhan et asu missään korvessa kaukana TV-lähettimistä niin voit kokeilla sisäantennilla. Muista vaan ostaa se antenni palautus- tai vaihtoikeudella koska etukäteen on mahdotonta sanoa näkyykö sillä kuva sinun asunnossasi vai ei. Jos näkyy niin muuta et sitten tarvitse ja kaikki antenniverkon telkkarit ja boksit toimivat. Joillakin alueilla voit kokeilla myös kytkeä antenniverkon laitteet kaapelipistorasiaan. Esim. Welhon alueella ainakin toistaiseksi lähetetään antennisignaali samassa kaapelissa...
Tämmösen (HB9CV-antennin) pitäs olla käsitykseni mukaan aika hyvä ja linkin alta löytyy hyvät ohjeet semmosen tekemiseen. DVB-T laitteita voi katella vaikka AD:n laitevertailusta.
No minä rustasin tällaisen pienen ihmeantennin HB9CV. Mitat tuli hieman erilaiset kuin ohjeessa ja näkyy vain mtv3 kanavat ja joku muu. Ei YLEn kanavia pitänee korjailla luomusta. Juotin muuten hopealla ja onnistui hyvin. Yksi puikko maksoi 6€ oli n.40cm pitkä jajosta kului noin 5 cm.
itse tein tän mukaan http://naurunappula.com/366034/diy_digitv_antenni_v2.gif on toiminut moitteettomasti, kuvanlaatu juuri niin hyvä kun voi antennilta odottaa, ei häiriöitä eikä ole tarvinnut siirrellä. kaupasta ostin aikasemmin noin 20€ antennin, kissaahan sillä heitin niin huono oli, piti aina siirtää muutama sentti jotta kuva näky, aian siis parin tunnin välein piti liikauttaa antennia...
Itse olen tehnyt kanssa naurunappula-linkin mukaisen antennin ja toiminut kolmessa eri kämpässä erittäin hyvin kunhan suutauksen on saanut kohdistettua oikein. Tosin enää ei käyttöä terrestiaaliverkon antennille kun nykyään saa kaapelikanavat suoraan seinästä