Antenniverkon hankinta mitä???

Discussion in 'Keskustelua antenniverkon digibokseista' started by eeri, Aug 10, 2008.

1. eeri

eeri Member

Trophy Points:
    11
    Moi,
    Haluaisin rivitaloasuntoon kaapeliverkon lisäksi antenniverkon ja sen mahdollistamia laitteita kun niitä on saatavilla enempi?
    Mitä tarvitsen että TV ym. toimii?
    Kiitos jos viitsit vastata.

2. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Kunhan et asu missään korvessa kaukana TV-lähettimistä niin voit kokeilla sisäantennilla. Muista vaan ostaa se antenni palautus- tai vaihtoikeudella koska etukäteen on mahdotonta sanoa näkyykö sillä kuva sinun asunnossasi vai ei. Jos näkyy niin muuta et sitten tarvitse ja kaikki antenniverkon telkkarit ja boksit toimivat.

Joillakin alueilla voit kokeilla myös kytkeä antenniverkon laitteet kaapelipistorasiaan. Esim. Welhon alueella ainakin toistaiseksi lähetetään antennisignaali samassa kaapelissa...

3. potchi

potchi Regular member

Trophy Points:
    28
    Tämmösen (HB9CV-antennin) pitäs olla käsitykseni mukaan aika hyvä ja linkin alta löytyy hyvät ohjeet semmosen tekemiseen. DVB-T laitteita voi katella vaikka AD:n laitevertailusta.

Last edited: Aug 10, 2008
  4. eeri

eeri Member

Trophy Points:
    11
    No minä rustasin tällaisen pienen ihmeantennin HB9CV.
    Mitat tuli hieman erilaiset kuin ohjeessa ja näkyy vain mtv3 kanavat ja joku muu. Ei YLEn kanavia pitänee korjailla luomusta. Juotin muuten hopealla ja onnistui hyvin. Yksi puikko maksoi 6€ oli n.40cm pitkä jajosta kului noin 5 cm.

5. potchi

potchi Regular member

Trophy Points:
    28
    sun pitää sillä laskurilla laskea ne oikeat mitat.

6. thejammy

thejammy Regular member

Trophy Points:
    46
    itse tein tän mukaan http://naurunappula.com/366034/diy_digitv_antenni_v2.gif

on toiminut moitteettomasti, kuvanlaatu juuri niin hyvä kun voi antennilta odottaa, ei häiriöitä eikä ole tarvinnut siirrellä.

kaupasta ostin aikasemmin noin 20€ antennin, kissaahan sillä heitin niin huono oli, piti aina siirtää muutama sentti jotta kuva näky, aian siis parin tunnin välein piti liikauttaa antennia...

7. potchi

potchi Regular member

Trophy Points:
    28
    Itse olen tehnyt kanssa naurunappula-linkin mukaisen antennin ja toiminut kolmessa eri kämpässä erittäin hyvin kunhan suutauksen on saanut kohdistettua oikein. Tosin enää ei käyttöä terrestiaaliverkon antennille kun nykyään saa kaapelikanavat suoraan seinästä :)

Share This Page