antivir käyttäytyy oudosti

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by damoni, Jul 5, 2007.

1. damoni

damoni Member

Trophy Points:
    11
    minulla on pitkään ollut käytössä avira antivir -viruksentorjuntaohjelma ja hyvin on toiminut, mutta äskettäis koneelleni tuli trojan.vindo -niminen virus ja se on jotenkin sekottanut tämän antivirin.
    huomasin että se troijalainen on mahdollisesti saastuttanut antivirin koska aina kun skannaan koneeni niin nortoni alkaa valittaan viruksesta (jota ei saa poistettua koska se muuttaa nimeään joka kerta) kokeilin siis poistaa antivirin koneeltani jolloin norton ei enää herjannut viruksesta.

asensin antivirin uudelleen ja kaikki toimi ihan normaalisti, mutta äskettäin se sama virus iski koneelle mutta tällä kertaa se ei auttanut että asensin antivirin uudelleen vaan virus ilmaantuu aina kun antivir on koneella vaikka olen yrittänyt asentaaa uudelleen ja poistaa useita kertoja..

osaako joku sanoa mistä nämä oudot ongelmat johtuvat ja miten sen voisi korjata?
    olisi sääli joutua kokonaan luopumaan antiviristä tämän viruksen takia, niin hyvin se on minua palvellut jo kauan..

niin ja mitä suosittelette antivirin tilalle jos pääsisi niin käymään etten enää voisi sitä ottaa uudelleen käyttöön?

2. kelari

kelari Regular member

Trophy Points:
    26
    Et pääse siintä örkistä ilman erikois toimen piteitä Teeppä tämä varmuuden vuoksi.
    -> Lataa Hijackthis: http://koti.mbnet.fi/pattaya1/HijackThis.exe
    -> Tallenna hakemistoon C:\hjt
    ->Uudelleennimeä HijackThis.exe -> scanner.exe:ksi näin:
    1. Klikkaa hiiren oikealla painikkeella HijackThis ikonia.

2. Valitse Uudelleennineä/ Rename.

3. Kirjoita scanner.exe
    -> Käynnistä HijackThis ja klikkaa: do a system scan and save a logfile.
    -> Lähetä ilmestynyt logisi AfterDawn:n Virukset ja haittaohjelmat-osioon HijackThis-logit: http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/198
    Aloita uusi viestiketjusi ja kerro ongelmasta sekä liitä HijackThis logi mukaan! Odota rauhassa apua

Share This Page