Antivir 6 päivityksen yhteydessä ohjelma kysyi haluaisinko uudemman version ohjelmasta, eli Antivir 7. Ohjelma poisti vanhan antivir 6 ja latasi automaattisesti tilalle uuden Antivir 7 version. Nyt kuitenkin ohjelman aloitusvalikossa lukee, että "LICENSE VALID UNTIL 31.05.2006". Tarkoittaako tämä sitä, että mulla on nyt joku demo-versio josta loppuu aika 31.05.2006?? Aikaisempi Antivir 6 oli kuitenkin kokonainen ilmaisversio, joten miksi ihmeessä ohjelma olisi vaihtanut itsensä demo-versioon? Vai gämmäsinkö jotenkin ohjelmaa asentaessa? Kertokaa viisaammat..
Kyllä sen ilmainen pitäisi olla. Olisiko Antivirilläkin sellainen systeemi, että ensin on 30 päivän ajan käytössä Premium-versio (maksullinen), jonka jälkeen muuttuu Classic-versioksi, eli jotain toimintoja deaktivoituu. En usko, että ohjelman tehokkuuteen haittaohjelmien osalta vaikuttaa millään tavalla, oli kumpi versio tahansa. Edit: jaa ei näköjään ollut 30 päivän ajan, jos vasta toukokuussa muuttuu
No mites tuon saa sitten "kokonaiseksi" versioksi, josta ei lopu aika kesken? Ja miten tuon Antivir 7 saa turvallisesti pois koneelta, kun sieltä ei löydy unistall toimintoa?? (Lisää poista sovellus ei varmaan poista ohjelmaa täydellisesti?) Olen kuulllut myös juttua, että tämä seiska versio pistää koneita sekaisin, kuten kaverillani kävi (windows muuttui todella hitaaksi). Myös itselläni (uusi) kone ei käynnistänyt windowsia kunnolla, vaan kone jumittui täysin! Kolmen yrittämisen jälkeen windows rupesi vasta pelittämään.. olisiko tällä uudella Antivir ohjelmalla osuutta asiaan... Onko muilla käynyt samoin?
Itselläni meni vain yksinkertaisesti hermot uuteen AntiVir:iin, joten poistin sen. Avast! tilalle ja hyvin on pelittäny.
Päivitykset tuntuvat kyllä kestävän välillä luvattoman kauan. Sit se vielä joskus alkaa itsestään päivittää. Eikä AntiViriä pysty sammutamaan muuten kuin ctrl+alt+deletellä. Ja mistään ei näe mitä tiedostoja se tällä hetkellä scannaa. Kutosversio sentään toimi suht hyvin. Lieneeköhän toi seiska vielä joku beta? Vaikka kovasti väittävät, että on stabiili versio. Wintoosaa tää seiskaversio ei sentään vielä ole sekottanut
Joo tutulta kuulostaa: 7-versio teki koneestani etanaakin hitaamman eikä mikään tuntunut toimivan kunnolla, ei edes Antivir itse. Pari tuntia tapeltuani poistin koko ohjelman. Harmillista, koska edelliset versiot toimivat hyvin ja olen ollut jo vuosia tyytyväinen käyttäjä. Kenties kokeilen vielä jonkun ajan päästä josko olisivat saaneet ohjelman kuntoon.
Taitaa luultavasti (kyselyn perusteella) tulla kaikille Antivir 7 asentajille tuo "Licence valid until 31.05.2006". Eli ohjelma pysyy ilmaisena ainoastaan tuohon määrä-aikaan saakka! Eli ei sitten oo enää Antivir ilmaisohjelma..?
Antivir:in foorumeissa sanoivat että toi lisenssi uusiutuu itsestään kun vanhenee ja pysyy vapaana. Tohon hitauteen sen verran että mulla auttoi huomattavasti kun laittoi palomuurin prosessin yhdeksi niistä 16 prosessista jota ei scannata koko ajan..' Päivitykset kestää minuutista kymmeneen johtuen kuinka tukkoista heidän palvelimillaan on... Asetukset on ainoa joka ei toimi kunnolla (mulla) vielä eli aina kun muuttaa jotain asetuksia, niin täytyypi sitten käynnistää kone uudestaan jos haluaa muuttaa uudestaan asetuksia...muuten ei suurempia valituksia nyt enää... -BuddyWeizer-
Testasin AntiVirin lisenssin loppumista siirtämällä Winkkarin päivämäärää tuon umpeutumisajankohdan toiselle puolen, ja kas, sehän toimii silti. Tulee vain herja: License run off ja info väittää ettei päivitykset ole enää mahdollisia. Tällainen ohjelman käyttäytyminen saattaa mennä ohi myöhemmin tulevassa päivityksessä, jos AntiVirin foorumeihin on uskomista.
Mulla ainakin toiminu päivitykset hyvin.. kestää maksimissaan kolme minuuttia.. 1-3minuuttiin yleensä.. Mut oiskohan sillä jotain tekemistä, että päivitän oman ohjelmani kerran päivässä.. (Koska Update kohtaan tulee heti huutomerkki-varoitus, kun päivitystä ei ole ladattu päivään).
juu-u mulla sama juttu, onkos muuten teillä ollut lähipäivinä päivitys ongelmia, mulla ei millään meinaa päivittää tätä,katsoin report fileä niin siinä luki jotain servereistä.
Itsellä myöskin samoja ongelmia. Sitä vaan, että mistä laitoit sen palomuurin vähemmän skannattavaksi?? Vitut.aa kyllä kun toista vuotta käyttänyt suht hyvää ohjelmaa, niin sitten vetästään tommonen "puolivalmis" pas.a että ottakaapa siitä niin katsotaan... Itse en ole saanut päivitettyä kovasta yrittämisestä huolimatta kertaakaan tuota seiska-versiota.
itse petyin vähän tuohon 7 versioon ja asensin avast! homen tohon ainoaan windows-koneeseen (ja katsoo jos poistas koko windowsin kuhan kerkeis..)
Juu ongelmia on ollut päivityksissä, nyt jopa niin paljon, että uusia päivityksiä en ole saanut viiteen päivään. Logien mukaan master.idx tiedostossa olisi jotain vikaa: [12.2.2006 14:22:32] Connection failed while downloading the file http://dl6.avgate.net/upd/idx/master.idx. [12.2.2006 14:22:32] Switching to next update server [12.2.2006 14:28:53] Connection failed while downloading the file http://dl2.avgate.net/upd/idx/master.idx. [12.2.2006 14:28:53] Switching to next update server [12.2.2006 14:29:39] Connection failed while downloading the file http://dl3.avgate.net/upd/idx/master.idx. [12.2.2006 14:29:39] Switching to next update server .... .... [12.2.2006 14:29:41] Critical error: Validation error. File C:\WINDOWS\Application Data\AntiVir PersonalEdition Classic\TEMP\AVUPDATE_43ef27a0\idx/master.idx is corrupted! AntiVir lähtee kyllä nyt pois tältä koneelta. Arveluttaa vaan, että kuinkakohan raskas toi Avast! on tälle koneelle. Noh, toivottavasti jaksaa pyörittää