Eli tilanne ois semmonen että vaihdoin home editionin tilalle professionalin(samalla koska kova oli yhtä puuta niinku yleensä uudessa koneessa,osion samalla),niin prossun ja emon lämmöt hävis,kovan lämmöt vaan näkyy edelleen.soitin sitten fujitsulle ja kysyin että miksi näin kun oon ajanut päivitykset+ajurilevyn,niin sieltä vastaus että vika ei oo ajureissa ja softaan ne ei anna tukee vaan ainoastaan laitteelle.lämpöjä oon tiiraillut everestillä ja sandralla niinkuin ennenkin(kun vaihdoin pro:n).biosista en oo katsonut kertaakaan eikä se kiinnostakkaan vaan tämä että nään sen niinkuin ennenkin.Tämä kysymys vaatii kyllä aikas syvällistä koneen tuntemusta mutta jos jollain ois vaikka ollut sama tilanne.ilmankin toimeen tullaan mutta aina täytyy jotain vähän säätää
koitin 4 eri ohjelmaa,tosin en enään muista niiden nimiä.jokaisessa oli jotain speed,fan tai cpu juttui
No niin otin uusiks sen speed funin se näyttää prossun lämmön ja kovan mutta ei emon,tosin en vieläkään tiedä miks kone lakkasi näyttämästä noita tietoja,siis everestillä ja sandralla katsottuna.oiskoos se joku palvelu jonka vois käynnistää tuolta kun ottaa konsolin kautta tuon services.msc???
Ei nuo normaalisti palveluna toimi. Eli emolevyllä piiri josta nuo ohjelmat noita tietoja sitten kyselevät. Jossain BIOS:eissa pystyy noita ottamaan pois päältä, mutta luulen että nekin koskevat vain noita varoituksia eli varsinaisesti noita ominaisuuksia ei oteta pois päältä. uGuru ominaisuuksilla varustetuista emolevyistä en ole ihan varma tuon pois päältä laittamisen kanssa.
Tää mun kone on amilo A 1655G ja tässä mailman suppein bios,ei täältä juuri säädetä kuin boottaus jäjestys muuten kyllä hyvä kone En oikein keksi mitään mistä pääsis sääteleen asetuksii tohon probleemaan.Tuli vaan mieleen noi palvelut mutta totta ei kai ne oo mitään palvelu asetuksii.