Aloitan uuden ketjun, koskien Anysee E30 plussan ääniongelmaa. Tästä on ollut juttua muissakin ketjuissa, mutta yo. asiaa koskevat jutut tahtovat hukkua muiden ongelmien sekaan. Ongelma ilmenee, että katsottaessa jotakin kanavaa, ääni alkaa pätkimään 15-30 minuutin kuluttua. Tunnin jälkeen äänestä ei saa enää selvää. Kanavan vaihto korjaa asian ja taas jonkin ajan kuluttua sama juttu. Toinen Anysee samassa koneessa aiheuttaa saman ongelman. Kokeilin ensimmäistä Anyseetä toisessa koneessa ilman ongelmia. Vaihtelin komponentteja ja tulin siihen tulokseen, että ongelma on emolevyssä. Emo on Epox MGF6100-M, käyttis XP Pro, Anysee Viewer 1.3.6., näytönohjaimina olen kokeillut Radeon x1650 ja x1900. Minkälaisilla kokoonpanoilla on ääniongelma esiintynyt? Terv. Jussi
Sama ongelma on minullakin, mutta vähän eri kokoonpanolla. Emo on Abit IC7-G, käyttis XP Pro, Anysee Viewer 1.3.6, näyttis Radeon 9500pro ja keskusmuistia 1.5gigaa.
Ei näissä kokoonpanoissa Ole juuri mitään samankaltaista. Eri piirisarja mulla AMD:n prossu, sulla Intel. Ainoa voisi olla Radeon. Vien koneen taas (takuu)testaukseen. Katsotaan sitten
Toisessa Anyseen ohjelmiston kaikkia ongelmia käsittelevässä threadissä oli muistaakseni puhetta, että kyse saattaisi olla ohjelmiston muistivuodosta. Siltähän se vähän tietysti vaikuttaakin kerran kanavanvaihto tai stopin painaminen korjaa tilanteen väliaikaisesti.
Niinhän se vaikuttaa. Tehtävienhallinnassa ei kuitenkaan näy muistinkäytössä mitääm muutosta. Pahinta on, että nyt kaikki pelaa hyvin. Ei raudan tai softan muutoksia. Täytyy katsoa...
Minulla on aika järeä Athlon X2 3800+, 2 MB muistia, Nvidia näytönohjain ja Vista Ultimate. Ja ääni aina silloin tällöin puuroutuu ihan kokonaan (XP:ssä en ole kokeilllut). Kanavaa vaihtamalla korjautuu heti. Mutta vaikka ääni on puuroutunut kuva on silti moitteeton eikä pätki. Minulle on jäänyt ajatus että kyse ei ole muistivuodosta tms vaan kuvan ja äänen synkronoinnin "hajoamisesta" eikä ohjelma osaa jonkun pätkimistilanteen jälkeen (niitähän tietokoneessa tapahtuu milloin mistäkin syystä) palata takaisin kuvan ja ääneen oikeaan synkronointiin. Onko käytössä prosessorissa 2 vai 1 ydin sillä ei ole ollut vaikutusta. En tunne tarkemmin MPEG-2 tekniikkaa niin en pysty enempää ihmettelemään mahdollisia lääkkeitä.
Mullakin on juuri sama ongelma tämän äänen pätkimisen kanssa. Ääni alkaa yleensä pätkiä n.30 minuutin katsomisen jälkeen. Olen koittanut miettiä erilaisia ratkaisuja ja yrittänyt uusilla- ja vanhoilla ohjelmistopäivitysillä, mutta turhaan. kokoonpano: Emo: Abit ip 35 Prosessori: Intel core duo E6750 Näyttis: Geforce 8800GT Käyttis: windows XP (sp3) anysee viewer 1.3.6 Ei tämä omasta mielestä muuten edes olisi kovin paha ongelma, mutta kun ei voi nauhoittaa mitään niin ottaa pattiin. Onko kukaan edistynyt tämän ongelman kanssa?
Itse latasin tämän Microsoftin pätsin, jolla Anysee rupes pelittämään DVBViewerissä ja ProgDVB:ssä. Tosin vikaa oli kuvassa. http://www.microsoft.com/downloads/...6D-198C-4197-82AD-28251F9C50A5&displaylang=fi Tämä siis XP SP2:lle.