Apua Ati Radeon HD5770 näyttiksen yhteensopivuuden kanssa!

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by CimiPimi, Mar 23, 2010.

1. CimiPimi

CimiPimi Member

Trophy Points:
    16
    Moro!
    Olen vasta vähän aikaa aloitellut "nörtteilyä" tietokoneiden kanssa ja olen ehtiny vaihtelemaan jo ties mitä osia vanhaan pöytäkoneeseeni. Seuraavaksi olisi vuorossa näytönohjain.
    Vanha näytön ohjaimeni on Nvidia GeForce 8800GT ja olen ajatellut ostaa Ati Radeon HD5770 näyttiksen. En kuitenkaan ole yhtään varma siitä, että sopiiko harkinnassa oleva näyttis koneeseeni ja emolevyyni. Emolevyni on Asus M2N68-LA.
    Olen jo saanut tietää, monta päivää netistä etsiessäni, että HD5770:n väylätyyppi on PCI-Express 2.0 ja muistityyppi GDDR5. Vanhassa näyttiksessä väylätyyppi on PCI-Express 1.0 ja muistityyppi DDR2. En ole varma onko mainitut ominaisuudet oleellisia sopivuuden kanssa. Sopiiko HD5770 näytönohjain tietokoneeseeni? Olisiko jokin muu markkinoilla oleva näytönohjain parempi tai sopivampi?
    Olen erittäin kiitollinen avusta!

2. Kokki99

Kokki99 Regular member

Trophy Points:
    46
    Sopii emoon. Noilla näyttiksen muisteilla ei oo mitään tekemistä sen yhteensopivuuteen. Väylä on se mikä pitää kattoo. Ja vaikka emossa on Pci-e 1.0 väylä nii tuo kortti menee siihen. Minkäslainen virtalähde koneesta löytyy?

Share This Page