Olen aina käyttänyt Chromea, jossa olen tykännyt minimalistisesta ulkoasusta ja keveydestä. Käyttäisin sitä edelleenkin, ellei kone olisi irtisanonut sopimustaan sen kanssa: nykyään minkä tahansa sivun lataaminen kestää vähintään 5-10 sekuntia. Sama jäätävä hitaus koskee kaikkia muitakin kokeilemiani selaimia (Safari, Opera, IE) - ainoana omituisena poikkeuksena Firefox, joka toimii nopeasti. Netin selaus siis onnistuu, mutta käyttäisin mieluiten Chromea, johon ehdin jo tottua. Pari kuukautta olen nyt sitkitellyt Firefoxilla, eikä oikein nappaa. En ole seissyt tumput suorina, vaan kokeillut kaikkea mitä olen googlettelemalla löytänyt neuvoiksi: poistanut Chromen ja asentanut uudelleen (useita kertoja), tyhjentänyt historiat, välimuistit sun muut (useita kertoja), poistanut lisäosat ja irrottanut Google-tilin, enkä ole havainnut minkäänlaista nopeutumista. Käyttöjärjestelmä on Windows 7, kone reilu 3 vuotta sitten hommattu HP G62 -läppäri.
Toimiiko netti muuten nopeasti ilman pätkimistä? Kokeile esim. SpeedTestillä http://www.speedtest.net