Eli jouduin formatoimaan koneen, kun repairi ei auttanut ongelmaan kuin hetkellisesti. Ongelma oli, että kone boottasi itsensä uudestaan ilman mitään virhenäyttöä, ennenkuin pääsi edes windowsin käyttäjävalinta ruutuun. Repairin ansiosta sain hieman lisäaikaa, mutta sitten alkoi jökittämään mese.. Alkoi herjaamaan jostain window hommasta jne.. Lopuksi ei enää toiminut edes explorer.exe. Olihan se repair poistanut sp2:kin. Ajattelin sitten formatoida. Nyt tuossa sitten innoissani jo olin, kun olin ajurit saanut asenneltua ja sp1:n koneelle asennettua ja sitten aloin windowsin sivuilta lataamaan niitä päivityksiä, mitä se haluaa tähän asentaa ja muistelin, että ennenpitkää se sp2:kin sieltä tulla tupsahtaa päivitysten joukossa sitten... Ensimmäisien ladattujen päivitysten jälkeen asensin ne koneelle ja käynnistin koneen uudestaan. Oli veemäistä huomata, että kone taas boottasi itsensä ennenkuin pääsi wintoosaan. Tällä kertaa vilautti parilla ekalla kerralla jotain sinistä ruutua sekunnin murto-osan ajan. Käynnistin sitten vikasietotilassa ja poistin lisää/poista sovellusta hyväksi käyttäen kaikki ne windows security updatet, mitä se sieltä netistä juuri latasi automatic updaterilla. Hotfixejä en poistanut, enkä sp1:stä.. Lähti konekin jopa käyntiin... Kyselisin nyt sitten, että mitä sieltä uskaltaa ladata ja mitä ei? Ei näytä kone tykkäävän kaikesta, mitä sieltä tulee. ZoneAlarm tuossa puksuttaa kuitenkin koko ajan jne.. Ad-aware, eikä ZA löydä mitään koneelta enää... puhdasta pitäisi kyllä olla. Mikähän lie aiheuttanee sitten tuollasen ongelman...? Ajurit ovat kylläkin sitten ihan cd:ltä asennettuja, että mahtaisiko auttaa, jos ihan uusimmat imppaisin netistä? Mutta en sitten taas tiedä, mitä tekemistä niillä on windows suoja updatejen kanssa... Joku niistähän sen ongelman ihan selvästi kuitenkin aiheutti. JA niitä suojiakin kuitenkin tarvitsisi selvästikin, sillä taas ZA ilmotti, että se blockasi jonkun ip:n.. Sen verran edittiä, että nyt on emolevyn ja näytönohjaimen päivitykset mm tehty, jos niillä nyt jotain merkitystä on. Siinä tuli samalla asenneltua .net 2.0 vai mikä olikaan. Tosin sekin suositteli, että minulla olisi sp2, mutta eipä oikein uskalla mennä asentelemaan. :/
Kyllä ihan suosittelisin sen SP2:sen asentamista... Ja kannattaa ehä homma niin että ensin lataa netistä SP2:sen ja sellaisen ohjelman kun nLite ja sen nLiten avulla teet winukan asennus levyn missä on sisään rakennettuna toi SP2 niin säästyt aika paljolta asentelulta... Mut toi buuttailu ja siniset ruudut kuulostaa enemmänkin muisti ongelmalta... Kannattaa laittaa yöks rullaamaan sellanen ohjelma kun memtest niin saat siihen asiaan jotain selvyyttä... Kellottelu saattaa kanssa vaikuttaa koneen vakauteen...
Ööh.. Jos pystyisin lataamaan kerralla jostakin sp2:n niin totta hemmetissä minä niin tekisin, mutta ei sitä minun tietojen mukaan ole pakettina missään. Eikä minulle tavallisena tallaajana sano mitään windowsin asennuslevyn tekeminen, jossa on sp2 sisäänrakennettuna. Ei muistissa ole mitään vikaa kyllä ollut, enkä ole konettani kellotellut. Ongelma ilmeni nytkin niiden ensimmäisten security updatejen joukossa, jotka se windows update koneelleni imutti. Niiden poistamisen jälkeen kaikki taas toimi. Mutta jos joku tietää sivuston, mistä saa sp2:n pakettina imutettua itselleen ja vieläpä prof. FI versiona, niin kertokaa nyt ihmeessä. Itse en tiedä muuta tapaa, kuin ostaminen tahi windows update tiedostojen joukossa pikkuhiljaa imuttelemalla.
Tuolta irtoaa toi SP2: http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A Ja sitten vaan asennus cd:tä tekemään nLitellä voit tehä sillä kans sellasen asennus levyn missä on kaikki asenuukseen liittyvät asetukset kohallaan eli se asennus ei kysele sulta tyhmiä kun asennat winukan
Windows XP -käyttöjärjestelmän Service Pack 2 -päivityksen verkkoasennuspaketti IT-ammattilaisille ja kehittäjille Lyhyt kuvaus Tämä asennuspaketti on tarkoitettu IT-ammattilaisille, jotka lataavat ja asentavat tiedostoja useisiin verkossa oleviin tietokoneisiin. Jos olet päivittämässä vain yhtä tietokonetta, käy Windows Update -sivustossa. Krhm.. En tietääkseni ole IT-ammattilainen, enkä ole asentamassa useisiin verkossa oleviin tietokoneisiin. Joten miksi ohjasit minut verkkoasennuspakettiin? ---> Jos olet päivittämässä vain yhtä tietokonetta, käy Windows Update -sivustossa.... <---- EDIT: ÄLÄ NAPSAUTA LATAA-PAINIKETTA, JOS OLET PÄIVITTÄMÄSSÄ VAIN YHTÄ TIETOKONETTA: Pienempi ja yhdelle tietokoneelle paremmin soveltuva päivitys on saatavilla Windows Update -sivustosta. Paras tapa taata, että saat Windows XP Service Pack 2 -päivityksen, on ottaa heti käyttöön Windows XP -käyttöjärjestelmän automaattinen päivitystoiminto. Voit käyttää vaiheittaisia ohjeitamme tai halutessasi antaa meidän suorittaa toiminnon. Hehehe..
No ei sillä ole merkitystä menetkö liveupdaten kautta taikka DimaWee:n linkin kautta. Monet käyttää tuota linkin kautta imutettavaa "opiskelija" versioihin.
Ei kannata Arakorni uskoa kaikkea mitä ne mikkisoftan sedät siellä sivuilla kirjottelee (ne huijaa)... Ne haluu et ihmiset käyttää windows updatea sen takia ettei piraatti winukoihin sais kaikkia päivityksiä
Tuolla on hyvä softa, jolla saa mikkisoftalta kaiken oleellisen omalle koneelle tosi kätevästi vaikka lite-juttuun : http://www.jyrkihuovinen.net/nettiasennus/nettiasennus.htm