Apua järjettömän tehomyllyn(kö) hankintaan?

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by zuux_31, Jan 17, 2012.

1. zuux_31

zuux_31 Member

Trophy Points:
    16
    Hei taas AD:laiset. Tässä olen pohtinut kevään satoa ja minulla on nyt dilemma. Olen miettinyt koneen vaihtamista alla esitettyyn tehojärkäleeseen. Tälle vaihtoehtoina ovat matka ulkomaille tai säästötili (josta ne katoaa pieniin asioihin varmaankin vuoden sisällä :D). Onko tälläisen koneen kasaaminen älytöntä? (Lue, tuleeko rahoille vastinetta) 2 näyttiksen konifiguraatiota olen jo miettinyt edellisen koneen hankintaa ennen ja nyt reilusti PC:llä pelanneena olen huomannut että boostia voisi tietty hankkia. 3D on otettu nyt myös mukaan, sillä itse pidän siitä. Tiedän että jos FPS on nyt 60, ja tällä järkäleellä se nousisi 130FPS:ssään, se on relevanttia ja pidän siitä. Huomaa myös että teen animointia/ohjelmointia ja videoeditointia tällä koneella. 2 TB datatilaa ainakin tarvitaan, 1 TB loppuu aika hätäseen.

Kysymykseni siis ovat:

Onko tässä järkeä / mielumminko matka tai säästö?

Miten muokkaisit?

Onko tuo 1000 W virtalähde liikaa, vai liian vähän? (Prossua ja näyttistä kellotan)

Mitenköhän tuon PCI-SSD:n kanssa kun näin että joku oli tunkenut se PCI 2 väylään vaikka väylään jää ylimääräisiä pinnejä "tyhjäksi", eli siis toimiiko se tuossa Pci 2 @ x8 väylässä oikein ja 100% teholla?

Entä kannattaako prossulle miettiä vesijäähdytintä? (Kellotan sitä kuitenkin)

Miten muuten tota menis muuttamaan ja onko tietoa onko AMD:llä jotain lasi ja vastaanotin juttua 3D pelaamisen saralla? (Nvidialla 3D vision-kit)

Kiitokset kaikille jo valmiiksi!
    Ps. Itse kasaan ja käyttis, hiiri ja näppis löytyy jo.
    Komponentit:

2. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Täysin älytön paketti. Ei kai taas näitä "käytä niin paljon rakaa ku pystyt"?

3. lmgtfy

lmgtfy Regular member

Trophy Points:
    26
    4GB kampoja, ei 2GB. Tuosa kopasta en osaa sanoa mitään. Poweriksi ottaisin Corasir AX sarjalaisen.

4. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Ei pienintäkään järkeä, tän kun tilaat niin kaikki pelit softat pyörii tapissa.
    Kyllä 2000 on ehdoton maksimi osille ja oheislaitteille ja 1500e pelkälle keskusyksikäölle. Hintaa saa pois kun karsii näyttiksen GTX 560Ti 448 Core editioniin jolla pyörii bäfä esim ultra high graffoilla.
    Tossa alla osat niin jää rahaa siihen matkaan ja säästöökin jää rahaa.

Vaikka sitä rahaa olisi niin ei sitä kannatta sentään kaivoon heittää. Mutta siis tarvitko edes uutta konetta kun tossa sun allekirjotuksessakin on sellanen tykki ettei mitään rajaa.. Mitä vikaa siinä on?

5. RatCon

RatCon Senior member

Trophy Points:
    193
    SSD levy ton Revo Driven tilalle, Samsung 256Gt tulee halvemmaks.
    7970 näyttiksiä yksi, vähemmän ongelmia ja yks riittää muutenkin
    Virtalähteeksi riittää tällön vähemmän, esim. Nexus 530W / Antec HCG 520W
    Muisteiksi 4kpl 4Gt kampoja. 1333Mhz tai 1600mhz. Et tee 1866Mhz mitään.

Siltikin mennään järjellisen ja järjettömän rajamailla noiden muutosten jälkeen.

Last edited: Jan 18, 2012
  6. zuux_31

zuux_31 Member

Trophy Points:
    16
    No tuon allekirjotuksessani olevan koneen hankin silloin kohta vuosi sitten. Siinä ei ole MITÄÄN vikaa mutta kerran elämässään voisi hankkia jotain todella huippua. Alkuperäinen ideani oli päivittää OCZ SSD tuohon revodriveen, 3 kertaisen suorituskyvyn saavuttaakseni (latausajat ja yleinen käyttökokemus yhä paremmaksi anyone?). Silloin menisi taas emokin vaihtoon, jolloin kannattaisi hankkia suoraan uusi kone. Eli huomaan että kaikkien mielestä on järjetön setti. Nykyisellä kokoonpanolla Crysis esim pyörii 40 FPS:ssä, mutta kiinnostaisi saada sitäkin ylöspäin + 3D pelaamisestakin olen kiinnostonut ja sekin vaatisi lisää satsausta. Mutta hyvä että sanoitte mielipiteenne, onhan tuo ehkä rahanhukkaa. Voisi sen noinkin käyttää. Eli kukaan ei näe järkeä tommoiselle alkuperäselle setille?

Last edited: Jan 20, 2012
  7. lmgtfy

lmgtfy Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos rahaa on niin osta pois mutta rahanhukkaahan se kuitenkin on :D Tietenkin siinä ois sitten järee pelikone taas muutamaks vuodeks, mutta sen arvo on puolittunut alta aikayksikön.

8. zuux_31

zuux_31 Member

Trophy Points:
    16
    Tätä olenkin juuri pohtinut että sitten muutaman vuoden päästä, kaikki rahat valuivat tuohon.

9. lmgtfy

lmgtfy Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos rahaa ei ole järjettömiä määriä niin kannattavaa olisi pelailla tuolla nykyisellä kokoonpanolla (joka sekin on aivan huippuluokkaa edelleen) vielä 2v+ ja sitten kun pelit ei enää pyöri natiiviresolla ja esim. medium-graffoilla siedettävästi niin uusia rauta kokonaan (näin itse teen). Tietenkin vaikuttaa sekin mikä on kullekkin siedettävä kun itse olen tyytyväinen ettei fps tipu 30 alle ja joku vaatii stable 60 fps. Mutta joka tapauksessa näin on järkevämpää, olet koko ajan paremmin pelien laitteistovaatimusten tasolla kun kokoat koneen hyvän hintalaatu suhteen omaavista osista esim. 1000e ja sitten kun lisätehoja tarvitsee niin näyttiksen päivitys tai kokonaan uusi kone samalla ajatuksella kuin edellinenkin (käyttäen esim. vanhan koneen koteloa, kovoa, asemaa yms kierrätyskomponentteja uudessakin koneessa jos mahdollista). Näin koneeseen uhrattu 2000e kestää esim. 5v. Jos taas käytät 2000e kerralla yhteen koneeseen niin ei se kestä loppujen lopuksi kovinkaan paljon pitempään kun se 1000e kone ja rahaa vaan palaa.

Last edited: Jan 20, 2012
  10. daolpu

daolpu Regular member

Trophy Points:
    26
    Allekirjoituksessasi on 16Gb muistia, uuteen olet ajatellut 8Gb? Osta sitten vaikka 4x4 gb kampoja ja laita ne dual channeliin. Ja tuolla jo olemassa olevalla koneellasikin pärjää mainiosti. Kaikki uudet pelit pyörii täysillä sillä.

11. zuux_31

zuux_31 Member

Trophy Points:
    16
    Joo otin 16gb ajatellen virtuuali käyttiksiä (koulun takia), tosin jakamalla 3 käyttikselle 2gb, 8 gigaa juuri ja juuri ylittyi, enkä siis näinollen tarvitse 16 gigaa mitenkään välttämättä (eihän noilla virtuilla pelailla muutenkaan) :D Yliammuin tuon muistintarpeen. Siis kyllä kaikki pyörii ultroilla, mutta stable 60fps olisi ihan mukavaa rankimmissakin pelisessiossa.

Tämä on oikeasti järkevää. Pidättäydyn nykyisessä ja ostan siihen myöhemmin toisen näyttiksen kunhan ovat halvempia. Sinun logiikallasi tosiaan rahaa säästyy ja pysyn laitteistovaatimusten tasalla fiksusti.

Muutenkin tutkineena tuo Revodrive saa pahasti negatiivista keskustelua kun murosta luin että huonolla tuurilla menevät 10kk jälkeen vaihtoon ja nopeudet eivät aina vastaa läheskään sitä mitä mainostetaan. Siitä luopuisin joka tapauksessa. Jäljelle jäisikin prossun tai näyttiksen parantaminen. Gtx 580 on kuitenkin kilpailukykyinen ja i7 kellotkin ovat omaa luokkaansa.

Kiitos kaikille, juuri tämmöistä keskustelua hainkin ja jätän tämän kokoomatta ja teen jotain muuta sitten! :)))

EDIT:
    3D:täkin varten tarvitsee vain sen näytön ja nvidian vision kitin jotka kyllä lähtee tilaukseen :)

Last edited: Jan 21, 2012
  12. RatCon

RatCon Senior member

Trophy Points:
    193
    Ne kellot ei merkitse yhtään mitään.
    Pelikäytössä et huomaa 2500K ja 2600K prossujen eroa mitenkään. Jos tunnet i7 HT ominausuuden, ja olet varma että tarvitset HT:tä niin silloin ehkä 2600K tulee kysymykseen.

13. zuux_31

zuux_31 Member

Trophy Points:
    16
    Lähinnä käytän HT:tä jos käynnistän serveriksi tai muuten leikin harjoittelemalla prosessorin tehokäyttöä ohjelmoinnissa. Mallinnuksessa HT:llä saa jo tehoa hieman revittyä lisää. Olen kuullut että peleissä se aiheuttaa takkuilua ja fps droppia, joten niin kauhean usein sitä ei tule kytkettyä loppuenlopuksi päälle.

14. Robustus

Robustus Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuohon alkuperäiseen listaasi toteaisin, että Saber x79:ssä on paikat kahdeksalle kammalle ja meinaat pärjätä kahdella kahden gigan kammalla tuollaisen monsterin kanssa. Emo syö 64 gigaa muistia max, neljän gigan kammoilla full house olisi 32 gigaa. Olettaisin että x79:lle jo periaatteessakin kannattaa hankkia vähintään 16 gigaa muistia, siinä tulevat myös home premiumin rajat vastaan. Olisihan tuollaisella mukava päästellä, mikä siinä. Käydyn keskustelun päätteeksi huomaat, että muut ovat ylipuhuneet sinut ja päädyt 2500k:hon, kuten muutkin kunnon ihmiset. Minä yllyttän, että go for it, jos se ei pätäkästä ole kiinni. Mutta hommaa sitten myös koneen arvolle sopiva IPS-näyttö kunnon resoluutiolla. Samsungilta tulee uusi 27 tuuman LED-IPS, ota se.

Share This Page