Apua kaivataan reitittimen kanssa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by venalaine, Apr 10, 2008.

  1. venalaine

    venalaine Regular member

    Joined:
    Nov 15, 2004
    Messages:
    893
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    28
    Ongelmani on seuraavanlainen:

    Minulla on ollut kohta lähes vuoden käytössä Thomson kaapelimodeemi + netgear WLAN/reititin. Yhdistelmä on pelannut tähän asti loistavasti, kytkettynä on ollut langattomasti kolme laitetta, pöytäkone, kannettava ja Xbox360. Pari päivää sitten kun käynnistin koneen huomasin, että en pääse enää nettiin. Kaikki laitteet kyllä saavat IP:n jne.. mutta johonkin se vaan tyssää. Soitin ensin palveluntarjoajalle ja sieltä sanottiin että heillepäin homma näyttää ok ja vika on laitteissani.
    Päättelin että vika täytyy olla siinä Netgearin reitittimessä, koska aikani testailtua huomasin että netti toimii normaalista suoraan modeemista vetäistynä. Siispä menin ja hommasin uuden Buffalon WLAN/reititin systeemin. Buffalossa, on kytkin josta sen voi vaihtaa ns. siltaavaksi tai sitten "normi" reitittimeksi. Tällä ns. normireititin asennolla on täysin sama vika edelleen. Pääsen kyllä laitteen "sisään", mutta ei muuta. Jos käännän laitteen bridge-asentoon, toimii verkko sekä langattomana että langallisena PC:ltä käsin, mutta Xbox360 en ole saanut pelittämään.

    Kaikken eniten ihmetyttää kun tuon Thomson/netgear yhdistelmän toimimattomuus oli alkanut yön aikana. Itse en siis mennyt mitään säätämään. Onkohan vielä mahdollisuus, että vika olisi itse modeemissa? Ei turhan takia kehtaisi hirveätä pinoa ostaa näitä laitteita, jos vika onkin vain käyttäjässä.. Nytkin siis omistuksessa jo 2kpl wlan-reitittimiä..

    Olisin erittäin kiitollinen, jos joku osaisi neuvoa selkeästi ja tyhjentävästi. Olen äheltänyt näiden kanssa nyt tuntikausia, enkä kyllä ymmärrä..

    P.S Tuossa uudessa buffalossa on joko acces point ominaisuus, mitähän lienee tarkoittaa?
     
    Last edited: Apr 10, 2008
  2. nego_

    nego_ Member

    Joined:
    Nov 29, 2005
    Messages:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla kanssa nyt ollut samaa ongelmaa useamman päivän... eli itselläni on kannettava ja PS3. Usean kerran ku käynnistelee uudestaa voi saada toimimaan mutta tänään ei saanu millään. Wlan toimii ja laitteeseen tulee netti sillä kaapelilla ei ole mitään ongelmaa. Onkohan joku asetus jotenkin pielessä tai menee pieleen jotenkin... Toivottavasti joku viisas osais auttaa sua ja ehkä sitten löytys munkin ongelmaan ratkaisu.
     
  3. venalaine

    venalaine Regular member

    Joined:
    Nov 15, 2004
    Messages:
    893
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    28
    Mun ongelma korjaantui sillä kun ostin uuden reitittimen. Omituista oli että tuo uusikaan reititin ei ensiksi toiminut kuin siltana.. Sitten kun kokeilin seuraavana päivänä, niin kaikki toimi ok.

    Oletko kokeillut asentaa reitittimen uudelleen ja resetoinut modeemia yms..?
     

Share This Page