Apua kaivataan!

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by Anspoks, Nov 17, 2004.

1. Anspoks

Anspoks Member

Trophy Points:
    11
    Koneessani, yllätys yllätys, on maaginen vika.
    Konehan on Amd Athlon xp 2000+, 512 muistia ja näyönohjeimena toimii GeForce 5600 256 muistilla. Käyttiksenä Wintoosan XP Pro ja service pack 2.

Vika ilmenee oikeestaan joka kerta peliä pelattaessa (esim. FlatOut, Counter-Strike(/Source)ja vaikka Half-Life2) Yhtäkkiä kone jumittaa johonki kohtaan ja äänet alkaa nykimään ja samoin kuva. Ei auta mikään muu kun boottaus ja peli uudestaan käyntiin ja odottamaan innolla seuraavaa tilttaamista.

Näyttiksestä on uusimmat ajurit.

Kiitän kaikkia vastanneita!

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Uusimmat piirisarjan asennettu?
    Ei ole mitään ylikellotettu?
    Koneen tuuletus/ilmankierto pelaa?

3. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    jäähdytys ok? ei pölyä ja puhaltimet pyörivät.
    lisää puhallin koteloon.
    kun kone jumittaa ensi kerralla katso paljon muistia vapaana ja syökö joku sitä.

4. turska

turska Regular member

Trophy Points:
    46
    Päivititkö näyttiksen ajurit suoraan vanhojen päälle ? jos,niin poista ajurit ja asenna uudestaan.

5. Anspoks

Anspoks Member

Trophy Points:
    11
    Konettahan EI ole kellotettu lainkaan :/ Tuulettimia on kyl ihan tarpeeks, mut prossu on lämpönen silti mut siitä sen ei pitäs johtua. Kotelossa 2 tuuletinta, yks kyljessä yks kovoille, ja tietenki prossun ja powerin oma tuulari sekä näyttiksellä on tuulari, ja pölyt on poistettu viimeks 2 päivää sitten :/

Ajurihommelia en muista, vois poistaa ja asentaa uudestaan

Ja en voi kattoa viekö joku muistia koska AINOA vaihtoehto on bootata kone minuutin odottelun ja koneen itse itsensä boottaamisen ohella.

Kaikkee oon ihmetelly jo, mut vika on maaginen :/

6. Anspoks

Anspoks Member

Trophy Points:
    11
    Kaikennäköstä oon kokeillu, mutta silti.. samaa teettää. Pölyt poistin jälleen ja prossun lämmöt on silti korkeet, 60-70+ (ei kovin normaalit mun mielestä) kaveri sanoi et toi on lämpönen prossu.. mutta ei kai sen noin lämmin silti pidä olla. Pelattaessa lämmöt nousee 75 paikkeille, mutta kone ei kaadu vaikka lämmöt olisi pääle 80, mut siinä vaiheessa omankoneensuojeluvaisto herää ja boottaan ihan itse koneen.

7. stomppa82

stomppa82 Regular member

Trophy Points:
    26
    Lämmöt ovat liaan korkiat, jos prossu kuumenee yli 70 astetta, ootko tarkastanut pyöriikö powerin tuulettin.

Joku voi myös sotkea järjestelmän, että se kaatuu pelattessa, esm ajurit musti näytönohjain
    tai laitevika.

Ai niin onkos ahdas kotello sulla.

Last edited: Nov 20, 2004
  8. Anspoks

Anspoks Member

Trophy Points:
    11
    Eipä tuo nyt kovin ahdas kotelo ole, ja prossun tuuletin pyörii vallan mainiosti. Sama tuuletin piti kaverin amd athlon 3000+:san 30-40 asteissa. Ja ainakin näytönohjaimella on uusimmat ajurit. Ite oon epäilly kokoajan joko näyttistä tai prosessoria. Mut en silti ymmärrä, pitäis varmaan koittaa jonkun kaverin näyttiksel ensalkuun tai jonkun kaverin prossulla. Mut tuo koko kone ei oo varmaan kuukautta (toivottavasti ei, jos takuut on kuuakuden) vanhempi ja kaikki osat on siis uusia (paitis tuo prossun tuuletin).

9. m77

m77 Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos prossun lämmöt on noin korkeet niin ei varmaan kannata suotta alkaa mitään näytönohjainta tai muuta kokeilemaan. Kyllä siinä prosessorin jäähdytyksessä joku nyt mättää, onko tahnat välissä? Vaikka ei kai se sillä tahnallakaan mitään 20 astetta ala tippumaan.

10. hiphei

hiphei Regular member

Trophy Points:
    26
    Itellä oli samanlainen ongelma.. Lämmöistä se johtu mutta en päässy loppujen lopuksi selville siitä mikä osa kuumeni(tuntui siltä että vähä joka osa kiehui). Vanha kotelo oli niin huonosti suunniteltu (vaikka iso olikin) ilmankierron kannalta että päätin ostaa uuden kotelon. Olihan se kallis mutta näki että suunnitteluun oli panostettu ja kaikki lämmöt tippu keskimäärin 10-astetta ja nyt kone pelaa kuin unelma

11. Anspoks

Anspoks Member

Trophy Points:
    11
    Noh mulla on tuo uusi kotelo ja siinähän tosin tuo ilmankierto pelaa vallan mainiosti, siitä sen EI pitäis olla kiinni. Ettäettä, perkele, ostan uuden prossun tj.. :/

Share This Page