Apua, kokoamani kone ei toimi, missä vika?

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by Migreeni, Nov 27, 2004.

1. Migreeni

Migreeni Member

Trophy Points:
    11
    Olisin erittäin kiitollinen jos auttaisitte minua tässä asiassa.

Ostin juuri uuden prosessorin: AMD athlon XP 2700+ (takuu 3 vuoden takuu) ja siihen tuli mukana siili. Ostin myös käytetyn emolevyn jonka katsoin AMD sivuilta tukevan tuota prosessoria (emo: ASUS A7V333-X) kaveri jolta ostin sanoi sen toimivan ja uskon häntä koska se oli sillä koneessa kiinni hieman ennen kuin lähetti se minulle. Myös käytetyt Infineon 512MB DDR PC2100 ECC Reg muistit (2kpl)

Prossun asennus emolevyyn ja siilin kiinnitys onnistui hyvin, ei ilmennyt ongelmia. Emon paikoilleen asettaminen oli hieman hankalaa kotelon ahtaudesta johtuen, mutta sain paikoilleen. laitoin powerin (300W) paikalleen ja siitä lähtevän virtapiuhan emoon. CD-asema, disketti-asema ja kovalevy oli jo paikoillaan. Laitoin EIDE-kaapelit paikoilleen, luulisin että oikeille ja on sekin kyllä tarkistettu useaan otteeseen. Seuraavaksi laitoin powerista tulevat virtapiuhat asemille, sekä kiinnitin näytönohjaimen. Laitoin power napin piuhan kiinni emoon sekä power valo, stereo ja hdd-valon (tosin en ole aivan varma menikö se oikeaan paikkaan, selviää lopussa miksi epäilen)

Nyt kun olin tehnyt kaiken oleennaisen, päätin laittaa piuhat paikoilleen ja kokeilla. Poweri päälle ja painoin etupanelista power nappia. kaikki sujui siihen asti hienosti, CD-aseman ja disketti-aseman valot vilkkui, mur ääni ja lievä piip, sekä power valo että hdd valo paloivat koko ajan, MUTTA näyttö ei syttynyt, eikä tapahtunut mitään sen jälkeen, se vain jäi jurraamaan siihen, molemmat valot paloi sekä disketti-aseman lataus valo.

Olen epätoivoinen ja olen jo kokeillut kaikkea mitä keksin, otin jopa jäähytys siilin pois prossun päältä varmistaakseni että siellä oli kaikki ok, näytti ainakin siltä. melkeimpä kaikki piuhat ottanut pois ja laittanut takaisin, vaihtanut näytönohjainta sekä kokeillut vain disketti-aseman kanssa ajoa, mutta aina sama tulos päätin jopa kokeilla yhtä hieman uhkarohkeaa vetoa, emossani on yksi jumpperi joka määrää OVER VOLTAGEN, vaihoin normaalista eli ei päällä asennosta päällä asentoon ja silti sama tulos, tosin disketti aseman valo ei enää palanut, lienekkö kärähtänyt ledi tai koko asema, mutta päätin tehdä tämän koska se jumpperi oli niin kun sain sen entiseltä omistajalta, leikö parantaa suorituskykyä. Voisiko prossu olla jotenkin viallinen? Vai emo?

Olen ERITTÄIN kiitollinen jos pystytte vastaamaan niin että se lähtisi toimimaan.

2. Bluekkis

Bluekkis Active member

Trophy Points:
    66
    Varmista että emolevyn muistiohjain tukee rekisteröityjä muisteja.

3. MagicalS

MagicalS Guest

Samantyyppinen ongelma minulla johtui prossun hajoamisesta. Hommaa jostain toinen prossu ja kokeile jos sillä toimis.

4. Fidelaar

Fidelaar Regular member

Trophy Points:
    26
    Memory
    3 x DDR DIMM Sockets
    Max. 3GB unbuffered PC2700/PC2100/PC1600 [bold]non-ECC[/bold] SDRAM Memory
    (PC2700 Max. to 4 banks only)
    näyttäisi olevan kyseisen emon speksejä...

5. Migreeni

Migreeni Member

Trophy Points:
    11
    joo, se varmaan johtunee muisti kampojen vääryydestä, kun aloin tossa oikein tarkasti emon ohjekirjaa pläräämään löysin sieltä tuon samaisen kohdan, pitää myydä nuo virheenkorjaavat muistit pois ja ostaa normaaleja tilalle

ei ketään kiinnostaisi http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=12803977

6. stardust

stardust Regular member

Trophy Points:
    28
    Et ole tainnut lukea niitä Huutonetin sääntöjä?

Share This Page