Kokosin juuri oman koneen: AMD 3000+ barton 512mb 400DDR Radeon 9800 pro 128mt 160gb ja chaintechin emo (en muista että mikä) Ongelmana on että kone sammuu aina jonkin ajan päästä rasituksessa eli esim kun ajan 3d mark testin tai vähän sen jälkeen. 3dmarkissa tulos 2770 mikä on mielestäni aika hyvä. Mutta mikä voisi olla ongelman ydin. Kun kotelo on auki niin se pysyy pidempään päällä eli tämä viittaa ylikuumenemiseen mutta onko tietoa tästä tai muista syistä??
Voisit ne lämpötilat vielä heittää (kotelon ollessa kiinni). Ne voi kaivaa esiin vaikka: Motherboard monitorilla: http://mbm.livewiredev.com/ Speedfanilla: http://www.almico.com/speedfan.php Tai vaikka Biossista.
Pein antoikin hyvät neuvot tohon lämmön katseluun mutta toi 3DMark testin tulos,jos on 3DMark03 minkä ajoit,silloin noi pisteet on todella alakanttiin,pitäisi olla ainakin tuplat lisää. Kaikki ajurit olet asentanut? piirisarja,näyttis ym.ym. Kotelossa millainen tuuletus ?entä prossulla ? Toi Ratukka lämpenee aika hyvin kun rasittaa,puhun kokemuksesta editlitkin jo asentanut noi ajurit _X_X_X_X_X_[small]God Hates Us All -Slayer-[/small]
Jos itse kokosit koneen, niin varmaankin olet huolehtinut prosun tuuletuksen kuntoon? Eli siilin alla tahnat ja sopiva / riittävä tuuletin? Mites virtalähde? Saako riittävästi ilmaa? Meinaan sitä, ettei ole imuilman puolella esim jumalaton johtonippu tahi kotelosta johtuva esim "väliseinä"
Käytin uusinta 3dmarkia eli vissiin 04. Kotelossa ei oo muutaku siili minkä alla oli valmiina tahnaa. Mulla on kylläkin vain 300w virtalähde että voiko tämä olla syynä? Noi lämpötilat tarvii kyllä kattoa mutta omassa koneessa ei oo tällä hetkellä nettiä ja luulen että biosista ei näe mun prossun lämpöjä, eli emolevyssä ei varmaankaan ole tätä ominaisuutta mutta en ole kuitenkaan varma.
Jos multa kysytään, niin tuo virtalähde on juuri-ja-juuri liian pieni. Ja vähäinen virransaanti aiheuttaa komponenteissa selkeää lämpiämistä. Eli yksi syy voi myös olla siis tämä. EDIT: Ja uusin 3dMark on mallia 05, jolla tuo tulos on mielestäni hyvä
Jos ei muuta tuuletusta koneessa ole kuin prosan ropelli,niin suosittelen paria kotelotuuletinta.Alas eteen imemään ilmaa koneeseen ja taakse ylös puhaltamaan lämmin ilma koneesta ulos.