Voisitteko paremmin tietävät auttaa! Minulla on vanha Acer Aspire 3620 läppäri, mies vei eron myötä uudemman ja toimivamman. Paljoa en näistä itse ymmärrä, mutta broidi asensi jonkin lämpömittarin kun valittelin tämän kuumenemista! Tämä näyttää lämpötilaksi: ACPI TZS0 96 astetta! Onko tämä nyt hajoamassa käsiin, kun alkaa jumittamaan näin kuumana? Tuuletin olevinaan pyörii, olen vielä nostanut koneen reunoista ylös alustasta, että jäähtyisi paremmin. Pystyykö tuuletinta tarvittaessa avaamaan, puhdistamaan, vaihtamaan vai mitä tehdä? Pennittömän on vähän vaikea painella konekauppaan, olisin sen jo muuten tehnyt! Ja löytyykö koneen avausoheita mahdollisesti mistään? Vastauksista jo etukäteen kiitollisena Lily -vihreä näissä koneasioissa
Imuroi jokaisesta ilmastointiaukosta mitä läppäristä löytyy. Itsellä on kanssa tommonen vanha romu joka huusi hoosiannaa ihan jatkuvasti koska tuulettimien piti pyöriä täysillä kuumuuden takia. Imuroinnin jälkeen on pysynyt hiljaa.
En tunne kyseistä konetta tarkemin, mutta eiköhän senkin auki saa, ja tuulettimeen pääsee tarvittessa käsiksi, kuten käytännössä kaikissa muissakin läppäreissä. Sen verran työlästä avaaminen joskus kuitenkin on, että helposti konetta voi siinä myös vahingoittaa, jos ei tiedä mitä tekee. Osaako ko. koneen BIOS näyttää lämpötiloja, voisi olla luotettavampi kuin joku yleisohjelma, joka voi tulkita arvot aivan väärinkin. Tiedätkö kuinka koneen käynnistyessä pääsee katsomaan BIOS-asetuksia?
Kiitos teille vastanneille! Onneksi broidini palasi lomalta, joten näytän vastauksenne myös hänelle ja toivon, että saamme koneen edes putsattua kunnolla. t. Lily