Apua langattoman reitittimen valintaan

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by pete228, Jan 13, 2011.

  1. pete228

    pete228 Member

    Joined:
    Sep 13, 2010
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Terve

    Minun pitäisi hankkia langaton reititin. Vaatimukset: Siihen tulisi kaksi kannettavaa langattomasti ja yksi pöytäkone piuhalla. Reititin tulisi yksiöön eli kantavuuden ei tarvitse kovin iso olla. Vielä kun siihen saisi tulostimen kiinni 2kpl (hp laserjet 1200 ja epsonin pieru) tai ainakin toisen. Tällä hetkellä käytän langallista reititintä.

    Asia tuli ajankohtaiseksi kun katsoin että gigantissa on tarjouksessa tämän viikon kaksi D-linkkiä

    D-Link langaton reititin DIR600 29E


    D-Link langaton reititinDIR615 44€


    Eroina noissa on hinta, millä on hieman merkitystä kun opiskentelen. Toisessa on siirtonopeus 300mbs toisessa 150. Mikä merkitys tällä on? Jos lähinnä käytetään nettiä, joka on 8 meganen, niin eikö se riitä vaikka kaikki koneet posottaisivat samaaan aikaan? Vai voiko se vaikuttaa netin nopeuteen? Nyt tosiaan käytän piuhalla koneita.

    MOlemmissa on WEP, WPA, WPA2 eli turvaa sitten riittää.

    Mitä mieltä olette? Tarjous voimassa tämän viikon. Onko kannattava ostos vai hajoaako parin päivän kuluttua ja palataan piuha-aikaan.

    Suurkiitos!
     
    Last edited: Jan 13, 2011
  2. pete228

    pete228 Member

    Joined:
    Sep 13, 2010
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    notta sellasta
     
  3. jjabi

    jjabi Regular member

    Joined:
    Sep 25, 2010
    Messages:
    694
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Suosittelen lämpimasti FRITZ! Boxia, mikäli hinta ei ole este. Varmasti ovat hyviä nuo D-linkin vaihtoehdotkin.
     
  4. Axu_

    Axu_ Moderator Staff Member

    Joined:
    Oct 14, 2008
    Messages:
    9,819
    Likes Received:
    239
    Trophy Points:
    143
    Ei noissa reitittimissä suuria eroja ole. 150 megaa pitäisi mun käsityksen mukaan hyvin riittää muutamalla koneelle (korjatkaan jos puhun läpiä päähäni). Mä ottaisin halvemmman, jos takuu ei ole epäilyttävän lyhyt.
     
  5. pete228

    pete228 Member

    Joined:
    Sep 13, 2010
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    2 v takuu. Tästä lähdenkin Giganttiin ostamaan. Pitää vielä katsoa että on pihareikiä ja portteja tarpeeksi. Niin ja onko rajoitusta siinä että toimiiko netti hyvin boksin puolesta jos kaksi konetta samaan aikaan langattomasti? Onko rajoitusta kuinka monta voi olla samaan aikaan langattomasti, nimittäin käytössä voi olla 2 konetta ja 1 kännykkä.

    Kiitos vastauksista
    terveisin tarkan euron pilipalipelle
     
  6. Axu_

    Axu_ Moderator Staff Member

    Joined:
    Oct 14, 2008
    Messages:
    9,819
    Likes Received:
    239
    Trophy Points:
    143
    Kaksi konetta ja kännykkä toimii vielä hyvin ja luulen että nettikaista alkaa rajoittaa ennen kuin reititin. Kotona on parhaimmillaan ollut kolme konetta wlanissa ja kaksi langan päässä samassa reitittimessä ja homma pelaa edelleen hyvin.
     

Share This Page