Apua musiikkitiedostojen hallintaan

Discussion in 'Ajuri- ja softaongelmat' started by M8Rxvg8wy, Oct 8, 2011.

1. M8Rxvg8wy

M8Rxvg8wy Guest

Hei,
    Kaipaisisin hieman apua musiikkitiedostojen hallintaan.

Eli ennen olen ripannut musiikin koneelle/mp3-soittimeen Creativen ohjelmalla, joka on toiminut siedettävästi ilman mitään säätämistä.
    Nyt kuitenkin Creativeni hajosi ja ostin uuden puhelimen, jolla hoituu musiikin kuuntelukin.

Eli apua kaipaisin:

1. Millä ohjelmalla saisin ripattua levyt koneelle, niin että ohjelma osaa itse hakea kappaleiden nimet ja tiedot, ettei niitä tarvitsisi itse kirjoittaa? En omista applen laitteita, joten ei itunes.
    Niin sanotusti hyvä ja toimiva ohjelma hakusessa, kerro mitä itse käytät!

2. Miten saan jo nyt koneella oleviin kappaleisiin albumikuvituksen? Tarkoitus olisi, että toimisivat uudessa Android-puhelimessani sekä koneella.

3. Muuntaminen WMA -> MP3.
    Googlasin kyllä, ja ehdotuksia kyllä tuli vaikka mistä konverttereista, enkä sitten oikein tiedä mikä on hyvä ja saako jostain viruksia jne.
    Ehkä kaikki kohtien tarpeet voi hoitaa samalla ohjelmalla?

Hieman olen siis hukassa kuten tekstistä voinee päätellä, joten apuja kaivataan!

2. vps358

vps358 Active member

Trophy Points:
    93

Tuossa hyvä ja ilmainen
    , jossa yhteys ilmaiseen cd-tietokantaan netissä, vähän vaatii käyttäjältä toimintaa, kun se "kansitaide" pitää itse valita, kas kun on kansitaidetta ja "kansitaidetta"...

Itellä KAIKKI CD:t vedetty tuolla FLAC:iksi levykohtaisiin kansioihin NAS:iin, josta ne on helppo soittaa tai muuntaa, ei tosin tuolla muunneta kuin cd:tä...

T: Vesku

Last edited: Oct 9, 2011
  3. Prjanik

Prjanik Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyselit apua musiikkitiedostojen hallintaan - ja sitten perään kyselit rippaamista ja konvertointia. Mitä siis etsit?

Mikäli tosiaankin etsit softaa, jolla voi hallita musiikkikirjastoa, niin suosittelen softaa nimeltään Mediamonkey. Perusversio on ilmainen. Sillä hoitelen ja kuuntelen omaa kirjastoani, jotain 2500 CD:tä. Eivät muut softat taipuneet tähän työhön. Mediamonkeyssa on myös rippaus ja konvertointiominaisuudet.

http://www.mediamonkey.com/

I-tunesin saa ilmaisena windowsillekin. Se on näyttävä, erityisesti i-tunesin "karusellinäkymä" on WOW! Sitä voi näyttää kavereille, mutta ei sillä näkymällä mitään tee. Ei tuhansia CD:tä voi hallita sillä tavalla. I-tunes käyttää jotain harvinaista tiedostomuotoa (yllätys, yllätys!), joten unohda se.

Mutta, mutta: selkein "skini" tuohon Mediamonkeyhin on "i-tunes -like skin". Se minulla on käytössä. Ei mitään ylimääräistä, luettelo levyistä (totta kai levynkannet kuvina) ja sitten biisit. Selkeää, helppoa, toimii tuhansien levyjen kanssa. En hevin vaihtaisi veks.

EDIT: Ai-niin, onko "ajuri- ja softaongelmat" nyt ihan oikea paikka tälle kysymykselle...

Last edited: Oct 11, 2011

Share This Page