Apua, netti katkeaa 10 min välein

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by jarskim, Nov 17, 2008.

  1. jarskim

    jarskim Member

    Joined:
    Aug 25, 2008
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei!

    Eli ongelmana on se että netti katkeaa noin 10 min välein ja lähtee toimimaan noin 2s kuluttua. Windows ei havaitse ongelmaa netin kanssa. Verkkokorttina on AMD PCnet-Home Based Network Adapter (Generic). olen kokeillut myös toisella verkkokortilla, mutta sama ongelma toistuu edelleen.

    auttakaa vähän osaamatonta
    kiitos
     
  2. somebodyy

    somebodyy Regular member

    Joined:
    Jul 15, 2007
    Messages:
    1,063
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Oisko ongelma siinä reitittimessä/natissa/adsl boxissa? Laitappa mallit sun muut tänne..
     
  3. jarskim

    jarskim Member

    Joined:
    Aug 25, 2008
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tämä onkin mielenkiintoinen kun minulla on käytössä talonyhtiön yhteinen internet jota hallinnoi yksi henkilö ja reititin sun muut on luultavasti jossain talonyhtiön tietotekniikkavarstossa. Ja sen tiedän että muilla talonyhtiössa toimii netti moitteettomasti.
     
  4. Ddarud

    Ddarud Regular member

    Joined:
    Aug 21, 2007
    Messages:
    275
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ei muuta kun asentaja paikalle mittaamaan kaapeleiden kunnon. Perseestä sanosinko.
     
  5. Tnk

    Tnk Member

    Joined:
    Aug 15, 2005
    Messages:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Kaapeliviat ei kyllä yleensä käyttäydy tuolla tavoin. Itse veikkailisin, että taloyhtiön laitteiden portissa on vikaa. Eli asentaja paikalle, portti vaihtoon ja testailemaan.
     
  6. Tonitus

    Tonitus Member

    Joined:
    Jul 11, 2005
    Messages:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Minulla on samanlainen ongelma. Meillä on 3 konetta ja kaikki on yhdistetty nettiin. Nettiboksi on Zyxel Prestige 600 ja hubin nimeä en tiedä. Ongelma on se että netti katkeaa noin 10-30min välein ja palaa takaisin 10-30min päästä. Verkkoyhteyksissä lukee "Yhdistetty" , ja tila kohdassa yhteys lähettää mutta ei pysty vastaanottamaan. Tämä ongelma on tälläkertaa minun koneessa ja on kestänyt nyt noin viikon. Kuukausi sitten tämä sama ongelma oli meidän toisessa koneessa ja meni ajanmittaan pois. Myös kolmannessa koneessa on esiintynyt tämä ongelma aikoja sitten. Verkkosovittimeni on VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter. Olen kokeillut eri hubeja ja eri nettibokseja mutta ei toimi. Olen jopa kokeillut eri nettijohtoja. Eli onko ongelma minun koneessa vai missä? Kiitos jos voitte auttaa.

    Edit: yhteys on Netikan 8mb.
     
    Last edited: Nov 24, 2008
  7. jarskim

    jarskim Member

    Joined:
    Aug 25, 2008
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Oma ongelmani johtui vain Avira AntiVir ohjelmasta, hankin toisen virusten torjunnan eikä enää katkea. Ei siis ollut mitään vakavampaa johtovikaa ym.
    Kiitos kuitenkin vastauksista.
     

Share This Page