Otsikko kertoo lähes kaiken.. Eli kuinka saan asennettua molemmat käyttikset niin että käynnistyessä valitaan kumpi käyttis käynnistyy? Onnistuuko tämmöinen? Jos onnistuu niin kuinka? Kiitos jo vastauksista etukäteen.
Oletko jo asentanut Vistan? Pitäisi kai tulla vaihoehto jos on 2 käyttistä oikein asennettuna, mutta en ole varma XP:n kanssa tästä.
Ihan automaagisesti pitäisi homma onnistua.Vistan oma bootloader huomaa kyllä toisen käyttiksen ja antaa mahdollisuuden käynnistää sille.
Asenna ekana XP ja sitten Vista (en tiedä onnistuuko toisinpäin). Vista tekee automaattisesti käynnistysvalikon. Jos haluat jälkikäteen muuttaa Vistan boottivalikkoa niin onnistuu ohjelmalla Boot Configuration Data Editor
Asensin nyt uusiks xp:n ja nyt rupeen asentaa Vistaa. Voiko Vistan asentaa samalle osiolle ku XP:n? vai pitääkö tehdä eriosiolle? Mikä muuten on paras ja ilmainen osiointi ohjelma? Siis kun nyt jo xp on asennettu, niin millä vois osioida sen?
Ei voi asentaa, tai voi mutta silloin vista siirtää XPn Windows.old kansioon. Ja et pysty boottaamaan XPlle. Tarkoitus olisi "lohkaista" XPn osiosta tilaa ja tehdä siitä osio Vistalle? Muita softia en tälläiseen tiedä kuin Vistan levynhallinta ja Partition Magic. Jälkimmäinen maksullinen ja edellä mainittua olet vasta asentamassa
Minkä kokoiset osiot kannattaa tehdä? XP:lle 40gigaa? ja Vistalle saman verran? Vai? EDIT: No mä pistän osiot vaikka 60 gigaa molemmille, ku näyttäs 40 olevan minimi..
kumpi versio minun kannattaa asentaa? x32 vai x64 kun prossuna on tuo amd athlon 64 3000+? ilmeisesti tuo x64?
Siis kuten osasinkin odottaa.. Tää on TÄYDELLINEN käyttis. Just mua varten.. Voikun tulis jo myyntiin että pääsis ostamaan..
x86 kannattaa (eli tuo 32b). 32b:ssä on huomattavasti parempi ajurituki ja löytyy enemmän yhteensopivia ohjelmia. Tosiaan, 32 bittistä ei kutsuta x32 vaan x86. Johtuu tästä: http://fi.wikipedia.org/wiki/X86 . Ei tuo minua häirinnyt mutta ainahan on hyvä puhua oikeilla termeillä Hyvä että tykkäät, ellei sitten ollut sarkasmia Mutta on se silti kaukana täydellisestä.