Apua pöytäkoneen ostoon

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by extend, Jul 16, 2010.

1. extend

extend Member

Trophy Points:
    11
    Hei,

olen siis aikeissa hankkia uuden koneen. Selailin keskusteluita ja tulin siihen tulokseen, että järkevintä on kasata kone itse. Tarvitsen pelkän keskusyksikön, johon täytyy sisällyttää myös käyttöjärjestelmä. Näyttö, näppäimistö ja hiiri löytyvät omasta takaa. Koneella en pelaa, mutta elokuvien, musiikin ja nettisurffailun parissa puuhailen paljon. Tehot eivät vain riitä vanhassa koneessa monen ohjelman samanaikaiseen käyttöön. Budjetti tulisi olla mahdollisimman pieni. Varsinaisia rajoituksia en lähde asettamaan, kuitenkin toivomuksena on maksimina se 750e.

Kokosin itse jonkin näköisen paketin: http://www.aijaa.com/v.php?i=6428625.jpg

Onko parannettavaa? Koetteko sen olevan ylimitotettu? Tarvitseeko muistia tuon 4gb, jotta kone on nopea, vai riittääkö siihen 2gb? Ja vielä, riittääkö emolevyn näytönohjain hyvälaatuiseen elokuvankatseluun, vai olisiko parempi laittaa koneeseen oma näytönohjain? Jos, niin millainen? Ehdotuksia saa esittää, saisiko hintaa laskemaan? Onko prosessori liian "tehokas" minun käyttötarkoitukseeni?

2. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Vähän ylimitotetulta tosiaankin näyttää. Blu-Ray myös mukaan, äkkiä ne leffat on pelkkää sinisädettä. Erillinen äänikortti myös, jos musiikin parissa puuhaillaan.

Väittäisin että tällä pyörii. Tehoja siinä on niukanlaisesti, mutta leffat, musa ja surffaus onnistuu tuolla kätsysti.

3. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26

Siinä mun ehdotus. Tehoja on paljon, pelit ei tol kyl paljookaa pyöri mut kyl toi leffat pyörittää. Ja tehot ei nettisurffauksessa lopu kesken. Vie justgamerin paketin 100-0 kaikin muin tavoin paitsi hiljasuudessa. Ja toi justgamerin kone on jo vähän liikaa leffahommiin, äänikortti ja erillinen näyttis.. En tajua erillisen näyttiksen tarkotusta mutta joo..

4. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Vähän on äänekäs paketti leffa- ja musiikkikoneeksi. Three hundred ja AMD:n vakiocooleri ..... pitää olla tosi hyvät kuulokkeet, että pystyy nauttimaan musiikista samassa huoneessa.

5. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26
    No voihan siitä nauttia vaikka kone meluaiskin, kyl siihen tottuu :) Ja mieluummin mä ainakin otan vähintään noi tehot koneeseen kun alan siitä hiljasta vääntään. Toi hintaluokka vaan on munmielestä pelkästään tehoille. Jos hiljasen haluat niin fractalin define r2 koteloks ja scythen mugen 2 prossucooleriks niin se on siinä. Hintaa tulee lisää 87e.

6. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Toki tosta mun setistä voi emon vaihtaa tohon sun ehdottamaan ja ottaa erillisen näyttiksen pois. Pahimmalle vihamiehellenikään en menis suosittelemaan tuota leffamusakoneeks; äänekäs ja kerrassaan hvetisti liian tehokas. Mitä tekee extreme-videoeditori-toimistorotta-pelaajien 6-ydinprossu 750 euron leffakoneessa? Entäs 2GHz kellotusmuistit? Saati DVD-asema, leffakoneet tuppaa oleen sellasia että ne on eikä niihin mitään päivitellä, siksi BR olisi kätevä. Tulevaisuudenkin kaikki lehvat pelittää HD-tasosena. Fractal kopaksi ja Mugen cooleriksi. Alkaa oleen jo nautittavaa elokuvaa ja musiikkia.

7. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26
    No siks vaan aattelin kato laittaa tehoja laitteeseen koska niinkun sanoit niin niitä osia ei paljookaan noihin vaihdella, niin tolla koneella pötkis jo paljon, paljon pidemmälle kun tolla sun ehdotuksellas.

8. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Ja sitten menis järki kuunnellessa moottorisahametsuria koko ajan vieressä vaikka katsoo hempeetä leffaa. Ei se nyt toki niin kova ääni ole, mutta tuolla mun ehdotuksellakin pyörii leffa kun leffa ja se on hiljainen.

9. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Tässä leffakone blue-ray-asemalla. Hinta on vaan tälläinen. Jos teen 750 euron koneen, niin se on huikeasi surkeampi. Blue-ray-aseman vaihtamalla CD-asemaan voit säästää 85 euroa, mutta kannattaako se?

10. Joensuu

Joensuu Active member

Trophy Points:
    68
    Täälläkin ajattelin että kyllä siihen tottuu, mutta väärässä olin pari kuukautta kuuntelin ja sitten heitin koko koneen nesteelle hintaa kyllä kertyy hieman mutta mukavuus on kuitenkin tärkeintä.

11. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Näin on ja ei tarvitse kuin lukea keskusteluja digiboxeista. Näissäkin puhutaan äänekkäistä tuulettimista ja niiden ääni on kyllä tosi kaukana AMD:n vakiokuulerin pauhusta. Lisäksi nämä digiboksikeskustelijat eivät useinkaan ole mitään suuria leffaharrastajia, vaan Kauniiden ja rohkeiden sekä Mentalistien katselijoita.

Share This Page