Apua pelikoneen kasaukseen

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Tenksu, Nov 22, 2011.

1. Tenksu

Tenksu Member

Trophy Points:
    16
    Uutta pelikonetta siis olen kasaamassa. Olen tuolla PC-raudan puolella kysellyt voisinko päivittää vanhaa konettani joka kuitenkin osoittautui kelvottomaksi päivitettäväksi. Siellä minua ohjeistettiin ostamaan samantien uusi tietokone.

Tälläistä pakettia tällähetkellä:
    i5 2500K
    GeForce GTX570 tai GTX580
    virtalähde:
    AsRock Z68 Extreme3 Gen3

Tässä hän ei ole vielä kaikkia osia. Pystyisinkö ottamaan loput osat vanhasta koneestani? Koneen rakennus on kallista puuhaa joten yrittäisin vähän säästää ottamalla vanhasta koneesta osia.

Tässä kohtaa tuleekin sitten ongelma. En ole varma mitä kaikkea muuta tarvitaan.

Sitten vielä yksi juttu. Kaikkialla missä olen aiheesta kysellyt on sanottu että osta SSD levy. Mikä SSD? Eikö normi kovalevyllä pärjää? Anteeksi jos ne on jotain iha muuta. Vääntäkää rautalangasta ihan vapaasti. En tiedä kovinkaan paljoa näistä koneenkasaus jutuista.

Last edited: Nov 22, 2011
  2. Toniman92

Toniman92 Regular member

Trophy Points:
    46
    Paljo budjetti?... Ja kuinka vanha se vanha kone on, mitä osia yms. Et paljoo tietoo anna niin kyhäsin kokonaan alusta.
    http://aijaa.com/v.php?i=005869102666.bmp
    Ja SSD on kiintolevy joka ei ole mekaaninen, nopeampi kuin normaali kiintolevy, joten sinne kannattaa tallettaa pelien tiedostot/käyttis yms. Ja SSD:ks tämmöne jos budjetti sallii:http://www.jimms.fi/tuote/CSSD-F120GB3-BK

Last edited: Nov 22, 2011
  3. Robustus

Robustus Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos et tiedä, mikä on SSD, niin kysy kuukkelilta hakusanalla SSD. Valitse SATA3-valikoimasta joku hyvä 120 gigan SSD, esimerkiksi Vertex3 ja vähintään yhden teran HDD-kiintolevy varastolevyksi. Tuossa sulla on aloituksessa oikein hyvät pohjat, vanhasta käy luultavasti optinen asema ja kenties kotelo. Muistia ota vähintään kahdeksan gigaa kahdessa neljän gigan kammassa ja prossujäähyksi esimerkiksi Mugen3.

4. KPaju

KPaju Member

Trophy Points:
    16
    Mikä kotelo sinulle tulee / on?

Huomioi, että tuossa Gen3 mallissa PCI väylä on aika alhaalla, joten esim. Fractal Design 3000 ei käy (alempaa levykehikkoa ei saa irti), jos kortit on pitkiä (29+ cm). Tuohon ehdotettuun R3:een luullakseni käy, mutta tämä ei ole tieto.

Ja luettuani tarkemmin...

Millä väylällä on sinun optinen asema / nykyinen kovalevy? Jos eivät ole SATA laitteita, niin en tiedä miten ne saa liitettyä tuohon emolevyyn. Kotelo sanelee myös paljon, mittaa mahtuuko pitkät ohjaimet (osa 570/580 ohjaimista on aikas pitkiä).

Muistit on todennäköisesti parempi uusia, toisaalta ne ei maksa kovin paljoa nykyään.

Last edited: Nov 23, 2011

Share This Page