Niin mulla on windows xp home edit. Ja oon pistänyt se sisälle ja mennyt biossiin ja booteista ei löydy ku korppuasema ja mikäs nyt neuvoksi? Ei pliis lukkoon kun oon aika tietokone vammainen!
no tota.. en oo mikään ammattilainen, mut mun mielestä se starttaa ilman käyttöjärjestelmääkin levyltä kun painaa F8 käynnistyksen yhteydessä. Sit en muista että oliko just tässä yhteydessä, että olin forkkaamassa, ni otin biosin patterin pois paikaltaan hetkeks ja laitoin takas (se on siinä emolevyn pinnassa sellanen ihan yli-ison kellopariston näkönen mötti. Älä irroita mitään väkisin, se lähtee helposti. Pitäs löytyy levyasemaki, vaikkei bios näyttäskään. Jos meet sitä emolevyä ronkkimaan, ni älä koske paljain sormin mihinkään piireihin ettei tuu sitä staattisuutta ku herkät piirit voi hajota siitä.........
F8 kyllä vetää koneen useimmissa koneissa vikasietotilaan eikä suinkaan boottaamaan cd:ltä. Kato käynnistäessä että tulee jossain vaiheessa teskti et käynnistä CD:ltä (boot from cd) painamalla jotain näppäintä ja paina nopeesti jotain. Muuten se boottijärjestys pitäis vaihtaa just BIOSista, eli cd asema sinne jäjestykseen kovalevyn yläpuolelle
Ai kato niihä toi onki.. Mä joudun tota hommaa tekee niin harvoin, etten oikee muista tarkkaan. Mut tosiaan... Sit jos ei BIOS löyä sitä levyasemaa ni vaihda se asema.
Niin mä otin sen betterin pois ja annoon hetken olla ja pistin takas! Mutta ei se vielä löydä mitään muutaku korppu aseman ne muut kolme on jotain storageja? mä en tiiä mitä mahtaa tarkoittaa. Juu koitan vaihtaa levyasemaa kun pääsen kotia.
ÄRRRkd. Oon joko hukassa tai kone ei toimi! ykköseksi pistin window sisään kakkoseksi menin piossiin deletellä kolmoseksi menin boot ja sieltä se ei löytänyt ku 1 floopy korppuasema 2 joku storage ja 3 storage ja 4 storage mikä meni vikaan?!
Painat siitä Floppy kohdassa enteriä ja saat vaihtoehdoiksi Storageja ? Jos et painanut niin paina ja valkkaa se Cd asema
Niin eli kun käynnistät koneen painat tietyssä kohdassa "delete" tai "del" näppäintä ja pääset biossiin sitten vain boottaus asetuksista floppy kohdan tilalle boot from cd muistaakseni. Et varmaankaan ole mennyt oikeisiin asetuksiin siellä biossissa jos joitain storage juttuja tulee?