Uusi kone pitäisi ostaa. Tällä hetkellä käytössä 3 vuotta vanha kone. Parempaa konetta pitäisi saada. Koneella pelailen CS, CSS, mesetän, irkkaan, kuuntelen musaa ja surffaan netissä. Olisi myös hyvä jos uudet pelit toimisi ainakin kohtuullisilla asetuksilla. Tämän tasoinen kone varmaan riittäisi minulle, mutta saako samantasoista halvemmalla? Ja tuossahan ei ole edes käyttistä mukana. Jos joku viitsisi kasata joltain sivulta yhtä hyvän koneen vähän halvemmalla niin tattista 8) Voi myös ehdottaa myös samanhintaisia, mutta parempia koneita.
Paljonkos se suurin käytettävä summa saa olla, pitääkö hintaan sisältyy näyttöä tai käyttöjärjestelmää. Ennemmin kannattaa kasata komponenteistä!
Käyttöjärjestelmä saisi sisältyä mutta näyttö, kajarit, näppis, hiiri yms löytyy. Hintakatoksi vaikka 800e.
Tuossa olisi paketti jonka kasasin toiseen threadiin. Hieman menee budjetin yli, mutta jos esim. kasaat koneen itse niin hinta tippuu postikuluineenkin siihen 800e tienoille. Jos välttämättä tuntuu että et osaa/halua opetella koneen kasausta niin hintaa voi pudottaa ottamalla vaikka hieman pienemmän kovon tai näytönohjaimeksi HD 4830. Koneen kasaaminen kyllä on melko yksinkertainen operaatio, ja netistä löytyy hyviä ohjeita siihen, joten suosittelen että teet sen itse. Kunhan muistaa että ei yritä tunkea osia kiinni toisiinsa vasaran avulla niin tuskin mitään saa rikottua.
Aa juu kiitoksia. Itse meinasin kasata vaikkei kokemusta olekaan. Netin ohjeilla ja tarvittaessa kavereiden avustuksella. Mites tarviiko tohon jonkun tuulettimen?
Miksi? Vista vie enemmän muistia ja en tykkää vistasta ja olen tottunut XP:hen. Onko joku syy mitä en tiedä miksi kannattaisi ostaa vista? Mutta onko tuo toinen paketti parempi kuin ensimmäinen?
Ennemmin quadi kuin duali. Quadista on hyötyä muissakin asioissa kuin peleissä. Quadia vaan kehiin! En tosin itse ymmärrä, mikä Vistassa on niin kauheaa? Aika samanlaisia ovat XP:n kanssa. Ja muistinkulutuksesta, että muisti on tehty käytettäväksi. Miksi tyhjään pantata sitä? Jos sovellukset tarvitsevat muistia, Vista luovuttaa sitä.
Tommosta meinasin. Eli vaihdoin Vistan XP:seen, ja vaihdoin 920:n 940:een. Tulisko tolla paketilla ongelmia lämpöjen kanssa? Tarviiko ostaa jotain tuulettimia tjsp?
Vakuuttava. Phenom II X4 940 etu on kerroinlukottomuus, joten se kellottuu helposti vain kertointa nostamalla. Antec 300:n mukana tulee 2 tuuletinta, takana ja katossa. Pärjäät niillä, mutta jos tarvetta tulee viilennyksellä, saat eteen 2 tuuletinta ja näytönohjaimelle yhden tuulettimen.
Budjetti venyi 900-1000 euroon. Mitä kannattaa vaihtaa paremmaksi? Näyttis? Onko Nvidia GeForce 9800 GTX esimerkiksi hyvä? Maksaa noin 200e ja on muistia sentään 1024MB.
9800GTX / GTX+ ovat Radeon HD 4850:n tasolla, joten jos lisätehoa haetaan osta Radeon HD 4870 tai GTX260 @ SP216.
Kohta pitäisi tilaus tehdä ja Radeon 4870:aa ei löydy varastosta. Mikä näyttis kannattaisi ottaa tilalle? Samaa hintaluokkaa kuin 4870 eli noin 200e.