Apua uuden kannettavan hankintaan

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by gcrdude, Dec 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gcrdude

gcrdude Member

Trophy Points:
    11
    Hei,

Olisin ostamassa kannettavaa, ja minulla on suurinpiirtein tiedossa mitä siltä haluan. Sen tulisi olla suhteellisen tehokas ja myös pelikäyttöön soveltuva, ei kuitenkaan mitään GTX 280 SLI ohjaimia akkukeston (ja hinnan) vuoksi. Tässä vähän jotain mitä olen miettinyt:

Intel Core i7 820QM 1.73GHz (3.06GHz Turbo Mode, 8MB Cache)
    512MB NVIDIA® GeForce® GT 240M
    Näytön koko 15-16 tuumaa ja resoluutio WideFHD 1920x1080 (1080p)
    4GB Dual Channel DDR3 at 1333MHz
    256GB SSD-asema joka korvaisi kovalevyn kokonaan
    Slot-Load Dual Layer DVD Burner (DVD+-RW, CD-RW), eli blue-raylle ei ole tarvetta
    9-cell (85Watt) Lithium-Ion Battery, kohtuullinen akkukesto noilla komponenteilla

Lisäksi tulisi olla Bluetooth, HDMI-liitäntä ja sisäinen 3G-modeemi olisi myös mukava (eli ei tarvitsisi mokkulaa tms.).

Ulkoisestikin pitäisi olla jämäkän tuntuinen ja jäähdytys pitäisi olla tehokas mutta hiljainen eli mitään kuumenemisia ei saisi ilmetä. En ole myöskään saanut positiivisia kokemuksia mistään hipaisutyyppisistä säätimistä.

Ja nyt päästäänkin sitten siihen ongelmaan: tuollaista kokoonpanoa ei löydy mistään. Tai löytyi kyllä, mutta vaan tuolta Alienwaren kaupasta. Olen kuullut että siellä maksaa lähinnä merkki, ja muutenkaan niitä koneita ei voi tilata Suomesta ja tuo ulkomailta tilaaminen vähän arveluttaa lisämaksuineen. Varmasti ihan laadukas kone olisi kaikinpuolin jos löytyisi jostain. Kysynkin, että voiko kannettavia tietokoneita tilata ikään kuin "kustomoituna" eli myyjälle/internetkauppiaalle luettelee vaan osat ja kone sitten kasataan parissa viikossa. Kun ainakin vanha pöytäkone juurikin näin ostettiin. Tai jos niin ei voi tehdä, niin mistä voisin löytää mahdollisimman tuota vastaavan koneen. Hintaa noille osille tulisi varmaan noin 1400-1800 euroa käyttöjärjestelmineen.

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page