Apua uuden koneen hankinnassa?

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Schamppu, Oct 16, 2010.

1. Schamppu

Schamppu Member

Trophy Points:
    11
    Terve vaan.

Kyselisin tässä, kun en itse ole aivan varma ja hyvä tietokoneiden osien mietinnässä, että pyörittääkö seuraavat koneet tietyt pelit, ja kumpi kannattaisi ostaa tämä vaiko tämä, ja onko niissä edes mitään eroa. Mielellään ottaisin toki tuon ensinnä mainitun, nimittäin minulla on jälkimmäisen näköinen kone Antec Sonata 3-kotelolla jo täällä, niin vaihtelu virkistäisi :)

Niin, eli siinä on nuo löytämäni "parhaat" vaihtoehdot. Jos nuo eivät ole hyviä, niin antakaahan linkkiä johonkin koneeseen, joka olis suunnilleen noiden hintanen tai halvempi, tai joku lista osista ja mistä tilata tjsp. Itse en oikeasti tajua tietokoneiden osista paljon mitään, tai varsinkaan niiden tilauksesta.

Niin, ja koneen pitäisi pystyä pyörittämään Windows 7:lla ainakin seuraavat pelit (ja koneessa täytyisi olla varaa, että pyörittäisi uudet pelit ainakin seuraavat 2-3 vuotta):
    - Call of Duty: Modern Warfare 2
    - Call of Duty: Black Ops
    - Medal of Honor (siis se tänä vuonna vasta ilmestynyt)
    - Armed Assault II (+ Arrowhead ja British Forces mikälie)
    - Battlefield Bad Company 2
    - Flash pelejä (siis niitä mitä netistä löytyy, nykyinen kone ei pysty niitäkään pyörittämään muuta kuin alle 10 FPS)
    - Company of Heroes
    - Crysis

Niin, eli jos noista jompikumpi kannattaa ostaa, niin kumpi, sekä pyörittääkö se nuo pelit, ja jos ei kannata ostaa, niin mikä, ja hinta luokkaa 1100 tai alle, sekä asentamaton käyttöjärjestelmä löytyy jo, joten sitä ei lasketa hintaan.

Olen todella pulassa, joten kaikki apu kelpaa! Kiitos todella paljon jos vaivaudutte auttamaan.

-Samppu

2. Tanskila

Tanskila Regular member

Trophy Points:
    26
    1. on jo vanhaa tavaraa, 2. En ottas tota koteloa ja sen mukana tullutta virtalähdettä, kannattas odottaa tota hd6xxx sarjaa

Last edited: Oct 17, 2010
  3. Dawn121

Dawn121 Regular member

Trophy Points:
    26
    Samalla rahalla saa paremman:

Eli tuossa on tehokkaampi näytönohjain ja prosessori. Ja prosessoricoolerikin löytyy tuosta mun paketista.

Edit: Odota vielä ensi viikkoon kun ATI julkaisee 6xxx Sarjan. :)

4. Shotdwn

Shotdwn Member

Trophy Points:
    11
    Kyllähän nuo jimmyn konepaketit hyviä on, mutta niiden hinnassa on paljon extraa. Kun täällä afterdawnissa vähän aikaa seikkailee saa äkkiä käsityksen hyvästä konepaketista ja itse ehdottaisin tämmöistä: [​IMG]
    Erittäin hyvä ja hiljainen prosessoricooler ninja 3 (voittaa AMD:n sirkkelit 100-0) nVidian GTX 470 vs Atin 5850 on vähän mielipiteestä kiinni, mutta tällä hetkellä nVidialla on erinomaiset ajurit verrattuna atiin. Hintakin on minun paketilla halvempi verrattuna jimmsiin ja tähän voisi harkita näytönohjain coolerin lisäystä, sillä gtx 470 käy vähän kuumana, tosin se on suunniteltu kestämään kuumuutta...

Edit: Jaahas Dawn kerkes ensin ja tosiaan kannattaa odottaa ensiviikkon jolloin ilmestyy AMD HD 6000.

5. Exceptio

Exceptio Regular member

Trophy Points:
    26
    Yksi ehdotus:

Jos käyttöjärjestelmäsi on 64-bittinen, voi sen hyödyntää kokoonpanossa. Ja onhan tuossa hinnassa vielä ilmaa. Jos kasaatkin itse, vielä enemmän säästyy.

6. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Linux (ja Open GL) puolella voi pätee. Windows puolella ATI meni ohi ku Vista tuli ja NVIDIA tulee edelleen perässä muussa ku Open GL ajureissa.

7. Dawn121

Dawn121 Regular member

Trophy Points:
    26
    HD5870 on tehokkaampi kuin GTX 470 mutta valitse itse.

8. Pc_P

Pc_P Regular member

Trophy Points:
    48
    Shotdwn paketti on paras tämä kannattaa vaihtaa emoksi.
    Dawn:n laittoi pakettiin oudon virtalähteen 750w joo moro ^^

9. Zo3L

Zo3L Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä se 750W virtalähdekkin voi olla hyvä vaihtoehto, jos yhtään aikoo päivitellä. Hintaeroakaan tuolla SilverStonella ja Corsairilla ei ole paljon, verrattuna teho eroon. Molemmat ovat suhtkoht. laadukkaita virtalähteitä.

Muuten osat ok, kannattaa odottaa huomenna(?) markkinoille ilmestyvää ATIn 6xxx -sarjaa, hinnat pyörii 100-500e.

10. Pc_P

Pc_P Regular member

Trophy Points:
    48
    Ota huomioon että 750w on tuolle kokoonpanolle enemmän kuin tarkeeksi, joten sen ikä voi jäädä lyhyeksi, koska kone käyttää niin vähän virtaa.

Ei ole hyväksi virtalähteelle, jos se joutuu säästelemään.

Tulipa sekavasti sanottua.

11. Schamppu

Schamppu Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos vastauksista!

Itse tulen todennäköisesti selviämään koneen kasauksesta, ja minulla on jo asentamaton Windows 7. Minusta Shotdwn:n paketti vaikutti ehkä parhaalta (?) paitsi että te kaikki laitoitte jostain syystä 2GB RAM, vaikka minun mielestä 4 gigaa tarvittaisiin, että jotain noista peleistä pystytään pyörittämään (siis täysillä grafiikoilla, ja niin haluaisin niitä pyörittääkin). Ja tuosta AMD HD 6xxx, niin onko se sitten paljon parempi kuin tuo GeForce GTX 460, ja pysyisikö kuitenkin paketin hinta melko samana? Ainakin tuolta Muropaketin uutisista löysin jonkun AMD HD 6800 kiinalaisen koetuloksen, niin Crysis kuulemma pyörisi 43FPS, joka verrattuna nykyiseen pyöritysnopeuteen (4-8FPS täysillä grafiikoilla 1024x768 resolla) olisi aika jees. Mutta onko hinta sitten jotain luokkaa 500€?

Eli Shotdwn:n paketti olisi varmaan ihan täydellinen noille peleille, kunhan lisäisin 2GB lisää RAM (kannattaako?) ja odotan tod. näk. huomenna ilmestyvää AMD HD 6000-sarjan ilmestymistä (jos se on melko edullinen ja parempi kuin GeForce GTX 460).

Autatte jälleen paljon, jos tiedätte vastaukset näihin uusiin kysymyksiin!

-Samppu

12. Elmoooe

Elmoooe Member

Trophy Points:
    16
    Jos tarkkaan katsot niin huomaat, että kaikissa oli 2GB RAM kahteen kertaan.

EDIT: Ja oota vaan HD 6000-sarjaa ja sit näkee kuinka ne sijoittuu tuolla.

13. Shotdwn

Shotdwn Member

Trophy Points:
    11
    HD 6000 sarjasta ensiviikolla julkaistaan 6850 ja 6870 jotka iskevät tuonne 200+ € hintaluokkaan kilpailemaan GTX 460 kanssa. Murossa uutisoidaan että HD 6000 tulisi 22.10
    Ja kyllä tossa mun setissä on 4 gigaa :), onhan sun valmiina odottava windows 64-bittinen?

14. Schamppu

Schamppu Member

Trophy Points:
    11
    Käytän mieluiten 32 bittistä, ja sellanen iloisesti odottaa että pääsee vihdoinkin käyttöön.

Edit: huomasinkin että kirjoitit "onhan sun" etkä "onhan sulla", joten minulla on 32 bittinen, mutta tod. näk. siskolla on käyttämätön 64 bittinen jos sellasen tuohon tarvitsen. Suostuu varmaan vaihtamaan :p

15. Pc_P

Pc_P Regular member

Trophy Points:
    48
    32 bittinen hyödyntää vain 3gb muistia

E: Viesti korjattu ^^

16. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    3 gigaa ei oo mitään järkee laittaa missään tapauksessa. 2 tai 4.

17. Schamppu

Schamppu Member

Trophy Points:
    11
    Hei taas!

Nyt on ilmeisesti tällä viikolla tuo HD 6000 ilmestynyt Jimm's:n, mutta koska en tajua niistä mitään, enkä tiedä, mikä noista olisi paras, tarvitsisin apua. Eli nyt, jos vielä jaksatte auttaa, niin tästä löytyy lista noista HD 6000-sarjan kamoista. Eli kertokaa, minkä noista otan, ja mikä sopii tuohon Shotdwn:n listaan. Ja 64 bittinen on järjestetty, joten sekään ei ole ongelma.

18. wasdasi

wasdasi Regular member

Trophy Points:
    48
    Last edited: Oct 24, 2010
  19. Schamppu

Schamppu Member

Trophy Points:
    11
    Moi viimeisen kerran.

Kysyn nyt vielä viimeisen kerran tarkistaakseni, teenkö tässä oikein. Niin eli ne, jotka lukevat noita testituloksia vois varmaan varmistaa minulle, että onhan tuo Asuksen HD 6870 parempi kuin GeForce GTX 470? Nimittäin haluan nyt ostaa sen paremman, ja tällä hetkellä listani näyttäisi tältä:

Eli jos olette sitä mieltä, ettei minun kannattaisikaan ostaa tuota HD 6870, niin ostan tuon Shotdwn:n listan mukaisesti.

EDIT: Huomasinkin, että jos yhdistelen Dawnin listasta vähän halvempia osia Shotdwn:n listaan, voin säästää melkein satasen. Haluankin siis myös tietää, kannattaisiko pakettini näyttää tältä, ja onko sen osat yhteensopivat + onko siinä suorituskykyyn suuria eroja:

Last edited: Oct 26, 2010
  20. Shotdwn

Shotdwn Member

Trophy Points:
    11
    Muropaketissa on hyvä artikkeli 6870 testituloksista. Kun tota lukee niin näkee että gtx 470 ja 6870 ovat aika tasaisia, välillä toinen on edellä, mutta ei merkittävän paljoa (paitsi F1 2010, jossa 6870 johtaa 10 FPS:llä). Ja 6870:n tehonkulutus on pienempi, se on viileämpi ja hiljaisempi kuin GTX 470, joten osta vain tuo 6870 :)

Last edited: Oct 26, 2010

Share This Page