Hei Lähestyin erästä omakone.fi firmaa uudesta koneesta. Tälläistä ne ehdotti. Onko kumpikaan yhtään hyvä. Noin 800-900 olisi budgetti, mieluusti allekin jos pystyy. En ole kova pelailemaan, diablo3 haluaisin pystya pelaamaan ja sacredia muuten olen paljon netissä ja lataan sieltä ja katson paljon videoita. Minulla on kiinteä nettiyhteys. Ja kone pitäisi kestää vähän aikaa ja olla päivytys mahdollisuuksia. Riittääkö muuten 320 GB vai pitääkö se olla 500 GB, minulla on monta ulkoista kiintolevya. Tuon kotelon ensimmäisessä ehdotuksessa minä juuri haluan. Prosessori: AMD Phenom II X4 960T Black Edition, 3.0 GHz Näytönohjain: AMD Radeon HD 6770, 1 GB GDDR5 128-bit Muisti: 2 × 4 GB, DDR3 1333MHz Emolevy: M5A78L-M/USB3, AMD 760G ? piirisarjaan perustuva, mATX Kiintolevy: 500 GB 7200rpm HDD Virtalähde: Corsair CXV2 500W, Musta Kotelo: CM Silencio 550 Optinen asema: Kirjoittava CD/DVD±RW 22X, Musta Käyttöjärjestelmä: Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 64-bit FIN Audio: 8-kanavainen High Definition ? äänipiiri Niiden sivuilla on myös tämmöinen paketti Prosessori: AMD Phenom II X4 960T Black Edition, 3.0 GHz Näytönohjain: AMD Radeon HD 6870, 1 GB GDDR5 256-bit Muisti: 1 × 4 GB, DDR3 1333MHz (2 muistipaikkaa, joista 1 vapaana) Emolevy: Asus M5A87, AMD 870 ? piirisarjaan perustuva, ATX Kovalevy: 320 GB 7200rpm HDD Virtalähde: Antec High Current Gamer 520W, Musta Kotelo: Antec Three Hundred Optinen asema: Kirjoittava CD/DVD±RW 22X, Musta Käyttöjärjestelmä: Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 64-bit FIN Audio: 8-kanavainen High Definition ? äänipiiri
Ihan jees paketti sanoisin.Minä valitsisin ton alemman kokoonpanon.Liki samanlaiset noi paketit on,paitsi näytönohjaimen ja emolevyn osalta. Tossa alemmassa kokoonpanossa on parempi näytönohjain ja parempi emolevy,mutta hieman vähemmän keskusmuistia. Riittää mainiosti siltikin. Jos on mahdollista niin voit tietysti kasata myös koneen itse.Silloin saat enemmän vastinetta rahoillesi. Jos et osaa kasata konetta itse,niin kannattaa myös tutustua JimmsPc Storen kasaus palveluun.
Mitä noilla on hintaa? Alemman osat on ihan ok, jos hinta vaan on kohdallaan. E: ilmeisesti tämä kone: http://www.omakone.fi/product/4/hyotykone Ei mitään järkeä tuohon hintaan, vastaavan setin kasaa osista 600-650 euron hintaan.
Hei Kiitos vastauksista, mutta en todellakaan osaa koota konetta itse ja en tiedä osista pätkääkään mikä on hyvä. Katselin tällä sivustolla mainittua silentrig kauppaa ja löysin sieltä tämän vaihtoehdon, ajattelin että ostaisin käyttöjärjestelmän itse, onko sen asentaminen vaikeaa ihan uudelle koneelle missä ei ole mitään käyttöjärjärjestelmää. Ja riittääkä 320 GB kiintolevyksi koska minulla on paljon ulkoisia niin en tarvitse paljon tilaa. Hinta pyyntö tuosta paketista oli 695. Haluaisin kyllä usb portteja eteen ainakin pari ja enemmän. Myynnissä on toinekin paketti Intelin prossulla mutta onko niilla paljon eroa. Ja minkälainen tuo kotelo on, en tiedä pystyvätkä he muuttamaan koteloa ja onko silencio 550 hyvä koska täällä oli mainintoja että se ei olisi niin hyvä. AMD Mid Power Budget TUOTETIEDOT Tehokas ja hiljainen, AMD:n 4-ytimisellä uutuusprosessorilla ja Ati Radeon HD 6850 1024MB -näytönohjaimella varustettu keskusyksikkö pelikäyttöön. Virtalähteeksi on valittu erittäin laadukas ja hiljainen, sekä energiataloudellinen Super Flower Golden Green Pro 400W. Ilmankierto on suunniteltu siten, että kotelon sisäosat pysyvät viileänä ja puhtaina mahdollisimman hiljaisesti. Käyttöjärjestelmän sisältyessä pakettiin, koneeseen asennetaan myös uusimmat laiteajurit. Halutessasi voit lisätä ostoskoriin muitakin osia (esim. SSD-levyn, WLAN-kortin, jne.). Asennamme myös nämä osat kokoamisen yhteydessä. Huomioithan kuitenkin, että lisätuotteet saattavat pidentää toimitusaikaa. Tuotteen toimitusaika-arvio 10-21 päivää. Kotelo: BitFenix Merc Alpha tai BitFenix Outlaw Kotelotuulettimet: 3 x BitFenix Spectre 120mm Prosessori: AMD FX-4100 3.6GHz, 95W Prosessorijäähdytin: Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 Emolevy: ASRock 880G Pro3 Keskusmuisti: 4GB (1 × 4GB) CL9 DDR3-1866 Näytönohjain: Ati Radeon HD 6850 Kiintolevy: 500Gb 7200rpm Virtalähde: Super Flower Golden Green Pro 400W (kykenee 500W:n jatkuvaan kuormaan) Optinen asema: DVD-RW Käyttöjärjestelmä: Ei käyttöjärjestelmää (voit lisätä käyttöjärjestelmän alla olevasta valikosta) Intel Mid Power Budget TUOTETIEDOT Tehokas ja hiljainen, Intelin 4-ytimisellä uutuusprosessorilla ja Ati Radeon HD 6870 1024MB -näytönohjaimella varustettu keskusyksikkö pelikäyttöön. Virtalähteeksi on valittu erittäin laadukas ja hiljainen, sekä energiataloudellinen Super Flower Golden Green 400W, mikä riittää erinomaisesti myös komponenttien äärirajoja hakevan kellottelijan tarpeisiin. Ilmankierto on suunniteltu siten, että kotelon sisäosat pysyvät viileänä ja puhtaina mahdollisimman hiljaisesti. Käyttöjärjestelmän sisältyessä pakettiin, koneeseen asennetaan myös uusimmat laiteajurit. Halutessasi voit lisätä ostoskoriin muitakin osia (esim. SSD-levyn, WLAN-kortin, jne.). Asennamme myös nämä osat kokoamisen yhteydessä. Huomioithan kuitenkin, että lisätuotteet saattavat pidentää toimitusaikaa. Tuotteen toimitusaika-arvio 10-21 päivää. Thaimaan tulvista johtuen kiintolevyjen valmistuskapasiteetti on pudonnut merkittävästi ja tämä saattaa aiheuttaa katkoksia niiden toimituksissa. Tuote on myös mahdollista tilata ilman kiintolevyä, jolloin toimitusaika saattaa lyhentyä. Tuote on myös mahdollista tilata ilman kiintolevyä ja tilauksen yhteydessä on mahdollista myös esittää toiveita asennuksen suhteen, esim. valmius oman kiintolevyn liittämiselle. Kotelo: BitFenix Merc Alpha tai BitFenix Outlaw Kotelotuulettimet: 3 x BitFenix Spectre 120mm Prosessori: Intel Core i5 2500K Prosessorijäähdytin: Arctic Cooling Freezer 13 Pro Emolevy: ASRock Z68 Pro3, Z68 Keskusmuisti: 4GB (1 × 4GB) CL9 DDR3-1333 Näytönohjain: Ati Radeon HD 6870 1024MB Kiintolevy: 500Gb 7200rpm Virtalähde: Super Flower Golden Green Pro 400W (kykenee 500W:n jatkuvaan kuormaan) Optinen asema: DVD-RW Käyttöjärjestelmä: Ei käyttöjärjestelmää (voit lisätä käyttöjärjestelmän alla olevasta valikosta)
Ei tarvitse koota itse. Kasauspalvelun voi ostaa ja valita sellaiset osat, jotka itse haluaa ja jotka omaan käyttöön ovat hyvät. Käyttöjärjestelmän asentaminen ei ole vaikeaa, jos olet koskaan mitään asentanut koneelle ja osaat lukea. Kiintolevyn riittävyydestä ei varmaan kukaan voi sanoa puolestasi. Järkeile itse paljonko ja minkä kokoisia tiedostoja koneella säilytät ja käytät. Tuossa Systemastoresta kasattu paketti, joka on parempi mitä Silent rigin AMD-setti ja vähän huonompi (prossun osalta) mitä Intel paketti. Hintaa tulee käyttiksen ja kasauksen kanssa ~780 euroa. http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=43515 http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=240&products_id=37014 http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=240&products_id=37013
Järkevin on kasattaa kone liikkeessä osilla jotka itse siihen valitset. Osien valinnassa saat Afterdawnilaisilta apua. Silentrig ja Systemstore ovat edullisimmat liikkeet koneen kasaamista ajatellen. Silentrig 45e ja Systemastore 30e. Hinnat sisältävät koneen kasaamisen. Käyttöjärjestelmä jää sulle itselle asennettavaksi. Käyttiksen asennus ei ole vaikeaa. Foorumilta löytyy selkeä, kuvallinen ohje, jonka avulla saat asennettua käyttiksen. Tohon 800-900 euron budjettiin saa varmasti toimivan kokonaisuuden. Tällä hetkellä kovot ovat arvokkaita, mutta laittaisin vähintään sen 500gb koneeseen. Kun kovot halpenevat, niin niitähän voi sitten lisäillä. Toi Silentrigin alempi kone vaikuttas ihan hyvältä. Kannattaa kuitenkin vielä koota vaihtoehto yksittäisistä komponenteista. Tohon silentrigin koneeseen ei siis kuulu se käyttis, joten satku tulee viel siitä lisää. Haittaako, jos budjetti heilahtaa tonne ylärajalle? E: Axu_ kerkeskin jo kasaamaan koneen, joten huomaat varmaan, miten sitä säästöä kertyy. Lähes saman veroinen kone, kuin Silentrigistä. Kuitenkin hieman halvempi ja sisältää käyttöjärjestelmän. Jos budjetti antaa periksi, niin sitten voisi tota inteliä harkita prossupuolelle.
Hei Kiitos neuvoista, mieluusti pitäisin hinnan alle 700 tai tasan jos mahdollista, käyttiksen saan muualta. Voisiko samaa pakettia kysyä silentrigiltä, koska siellä oli osamaksumahdollisuus. Tämä on niin kuin lahja minulle ja en halua että henkilö joka maksaa joutuu maksaa liikaa.
Tottakai sieltä voi tarjouksen pyytää. Valmispaketin perusteella hinta vaan näyttää aikapaljon kovemmalta. Kovalevystä se lähinnä tällä hetkellä on kiinni, niiden hinnat kun ovat pilvissä. Systemastore on sen takia etulyöntiasemassa hintavertailussa, koska sieltä saa tilanteeseen nähden järkihintaisia kovoja.
Tuollaisen paketin saisi Silent rigiltä kun käyttää Murotajrousta: Kpl Hinta Nimi ================================================================= 1 102,80 Gigabyte GA-990XA-UD3 1 124,80 AMD Phenom II X4 965 (C3) Black Edition, 4x 3.40GHz, boxed 1 42,90 BitFenix Outlaw 1 139,80 Sapphire Radeon HD 6850 1024MB 1 86,00 Western Digital Caviar Blue 500GB, SATA 6Gb/s 2 19,80 TeamGroup Elite 4GB PC3-10667U CL9-9-9-24 (DDR3-1333) 1 61,80 XFX Core Edition PRO 550W 1 20,90 LiteOn iHAS124 DVD-RW 1 18,50 Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 1 45,00 Kokoamispalvelu yhden vuoden takuulla 1 11,25 Toimituskulut ================================================================= Yhteishinta: 693,35e Linkki koriin: http://www.silentrig.com/cart/?prod...ucts[191]=1&products[1439]=1&products[326]=1& Tuo 500gb Caviar Blue on Murotarjouksesta. Ei se aivan hinnassa pärjää Systemastoren Hitachille, mutta käsittääkseni levynä on paljon parempi.
Hyvä tarjous tuokin näköjään. Silent rig on näemmä saanut varastoonsa tavallisiakin kiintolevyjä sen jälkeen kun viimeksi vilkaisin. Silloin listoilla ei ollut kuin yksi (taisi olla Samsungin tai WD:n joku perus SATA2-levy) ja siinäkin varastotilanne pakkasen puolella ja toimitusaika täysin avoin.
Hei Minä tilasin sen koneen nyt, nyt sitten alkaa odottelu. Kiitos kaikesta, muuten siitä Win7 ultimate asennukseta. Mikä olisi sopiva osion koko windowsille kun sitä asennetaan ihan uudelle koneelle ja puhtaalle kiintolevylle.
Hei Mitä sanotte tästä, sain tämän viestin viestin tietokonekaupasta, kumpi on parempi, siis on kyseessä silentrigin paketista. Moro. Tilauksessasi on prosessorina AMD Phenom II X4 965 (C3) Black Edition, jonka saatavuus on erittäin heikkoa. Saatat saada koneen nopeammin, jos vaihdetaan tilalle jokin toinen prosessorimalli. Olisitko kiinnostunut vaihtamaan prosessorin AMD:n FX-sarjaan tai Intelin malliin?
Tilalle toi? http://www.silentrig.com/product/1727/amd-phenom-ii-x4-960t-black-edition-4x-30ghz-boxed
Hei Yksi ajatus tuli mieleen, toivottavasti ei ole tyhmä kysymys. Onhan tässä koneessa se mihinkä pistetään adsl-modeemin johto jo valmiina asennettu. Vai olisiko siitä pitänyt sanoa etukäteen.
Hei Uusi kone tuli tänään mutta yksi pirni mutta kaikki toimii ja windows 7 asennus sujui hyvin mutta verkkokortti herjaa windows ei ole löytänyt verkkosovittimen ohjainta. Tässä kirjoittaessa muistan nähneen cd-levyn laatikossa missä kone tuli ja jos muistan oikein kyljessä luki ainakin ATI voisiko ohjain olla tuolla cd-llä. Gigabyte GA-990XA-UD3 tämähän on se emolevy vai onko ihan metsässä.
Sangen mielenkiintoinen kirjoitusasu. Tarvitsemasi ajurit löytyvät emolevyn ajuri-cd:ltä eli suurella todennäköisyydellä levyssä lukee Gigabyte.
Ei,siinä on näytönohjaimen ajurit,mutta asenna ne mieluummin amd sivuilta->klik Et,kyseessä on emolevy,eikö mukana tullut ajuri CD:tä ? nekin ajurit kyllä kannattaa asentaa valmistajan sivuilta eli täältä eli lataa ne ajurit vaikka usb-tikulle ja siirrä tikku kyseiseen koneeseen ja asenna ajurit.