Kertokaas miten saisin lisää bassoa pelikuulokkeihini? Pelaan paljon fps pelejä, mutta häiritsee kun basson kuulokkeissa on niin huono.
Säännät kajareista tonea kunnes basso on kohdillaan. Tai ostat uudet kajarit jossa on erillinen basso. Ei ainakaan oo enää huono basso.
Paremmat kuulokkeet. Parempi äänikortti, jos suttusaundi on korti/piirin kehnoudesta johtuva. Luovut kuulokkeista ja kytket kaiuttimet tilalle. Pienikokoinen elementti ei vaan kykene voimakasta bassoa tuottamaan. Kuuntelutottumuksesi voi olla "väärä" bassojen osalta. (??? Kunnon jytinää räjähdyksiin fps:ssä ???) Subwoofer on kaiuttimissa "lisäbasso". Samaa ei välttämättä kuulokkeilla synny. Mainoslauseena se luvattu voi tarkoittaa, että on surkee diskantti ja keskiäänitoisto, niin basso vaikuttaa "suppaselta".
No itseasiassa kyllä pystyy. Se on vaan aikalailla laadusta kiinni. Koko vaan helpottaa asiaa, eli silloin ei tarvitse tehdä yhtä hyvää.
ei pysty. Fysiikan mahdottomuus. Mitä se ääni on. Miten eroaa ilmamäärältään basso ja diskantti. (Ja koko on sitten 3-ulotteinen asia äänen tuottajissa.) Huom! Toi lause jonka mun tekstistä lainasit. Paino sanalle voimakasta. Volaa, nupit kaakkoon. Pieni elementti voi kyllä tuottaa matalat taajuudet, mutta ei volaa, voimakasta. (Jota käsittääkseni i_am_dad kaipaa taajuuksien lisäksi.) (Tää aihe on suhteellinen käsite, voimakas. Ääniaistimuksen johdosta erittäin suhteellinen, kuulijakohtainen käsite.) Ja huom! huom! Edellinen viestini alkaa Paremmat kuulokkeet. Jos ei rahkeet eli raha riitä sitä laatua hankkimaan, niin halpis versiona ehdotin kaiuttimien käyttöä. Niissä kun on isommat elementit. (Monta syytä on, että niillä kuulokkeilla kuunnellaan. Sinänsä pöljä ehdotus multa koko kaiuttimet.) Rahalla saa ja hevosella pääsee. En kaipaa linkkiä, esimerkkiä 'vain X cm' kokoinen elementti tuottaa alle Y Hz taajuuden Z desibelin voimakkuudella' = maailman pienin ja tehokkain bassoelementti on tässä
No, raja tulee tietysti kaikessa vastaan. En nyt ole edes täysin varma mistä koosta oikein puhutaan. Itse olen asiaan vähän perehtynyt soittohommieni puolesta. Esim luukuttamisessa bassot voi saada vielä paremmin esiin. No mutta kaiuttimet ehkä näin ajateltuna hyvä, mutta eikö kuulokkeita käytetä juuri siksi, etteivät kaikki muut kuulisi. No, paremmat kaiuttimet/kuulokkeet tarvitsisi, olet oikeassa. EQ:lla voi tosin hieman auttaa asiaa. En tarkoita että basson toisto siinä välttämättä paranisi, vaan diskanttia voisi hillitä, jolloin bassokin pääsisi oikeuksiinsa, ehkä. Yrititkö itse laittaa loppuun jonkin linkin?