Laitteistokokoonpanoni on seuraavanlainen: AsRock K8S8X (emo) Athlon 64 3200+ (2,2GHz ja 512kb L2) MSI Radeon 9800 Pro 128mb (r360 -corella) A-Data V-Data 512mb 400mhz DDR -muistia Äänikorttina on jo melkein 4v vanha Soundblaster Live! Value. Tälläisellä kokoonpanolla pitäisi Aquamark 3:ssa tulla n. 40000 pistettä. Silti, tulos on todella hikiset 18000 pistettä. Jossain on vika mutta en ole löytänyt vielä sen sijaintia. Olen päivittäny ton AsRockin ajurit ja koneessa on viimeisin (eli 4.8) Catalyst. Jopa prosessorille olen löytänyt ajurit ja asentanut nekin. 3DMark2001:llä tulee ihan realistiset pisteet eli 17900 ja 3DMark03:lla tulee hieman yli 6000. Eli osaisiko joku auttaa asiassa, miksi juuri Aquamarkin pisteet jäävät noin alhaisiksi? _X_X_X_X_X_[small]'You can never have too much firepower'[/small]
enemmän luottaisin tuohon 3dmarkkiin kun aqua:an. ajatko testin oletustasetuksilla? onko näyttiksen asetuksissa AF tai AA päällä?
Joo, itsekin luotan ehdottomasti tuohon 3DMarkin antamaan tulokseen. Sitä paitsi pelit toimivat ihan moitteetta tällä koneella. Mua vain hämmästyttää tuo Aquamarkin tapaus. Oon ottanu asetuksista pois sekä antialiasingin että anisotrooppisen suodatuksen. Muutenkin kaikki säädöt ovat suorituskyvyn puolella. Kortissa ei myöskään ole Fast Write päällä. P.S. En ole ylikellottanu mitään osaa koneesta.
Sellainen jännä huomio että kun ensin olen ajanut Aquamarkin ja sen jälkeen yritän ajaa esim. 3DMark2001:stä, niin 3DMarkin testit eivät lähdekään päälle. Alkaa pikkuhiljaa tuntua että WinXP on kääntymässä mua vastaan.
ettei vaan käy prossu liian kuumana... imuroippa aida32 ja kattele sillä lämpöjä ja tarkista muistin cas latensyt...pikku veljelle tein semmosen kokoon panon missä amd 64 3000+ radeon 9800 pro r350 corella se nakkas kyllä ton 18000 3 dmark01:stä vakiona ja 2100 megahertsillä 19000 lämmöt nousee maxissaan tonne 50 asteen pintaan coolerina prossulla zalman alcu7000,tosin emona epox...noi asrock emot ilmeisesti aika körnöjä ainaki oon niin kuullu.niin ja muistina sillä kingstonin 512mb kampa (400mhz)caslatency ...harmi ku en aquamarkkia testannu =(
niin se tuli mieleen et jos siinä tosiaan on noi lämmöt ylhäällä niin tod näkösesti johtuu siitä,jos laitoit vakio coolerin ...niin siinä coolerin pohjassa oli semmosta harmaata jankkia...se kannattaa rapsuttaa pois ja käydä ostaas piitahnaa ja laittaa sitä sen prossun päälle,koska se athlonien coolereissa oleva jankki on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Kyl tuo AsRock on mulla ainaki ihan hyvin toiminu, ja sitä on taas toisaalta myös aika paljon kehuttu, eritoten sen hinta/laatusuhdetta. Lämpötilat on idlenä n. 45 astetta ja käytössä jtn. 50 astetta. Piitahnaa mulla kyllä ois ennestään, mutta tuota en tosiaan edes tiennyt että se harmaa juttu on täysin turhaa mikä on siinä valmiina siinä 64:sen siilen pohjassa. Ja kyllä, mulla on vakiosiili kiinni tässä. Mut tässä on nyt se ongelmana että muilla ohjelmilla tulee ihan hyvät tulokset ja pelitki toimii ihan moiteettomasti mut pelkästään tuo Aquamark 3 ei oikein onnaa tällä koneella. Mun koneen kotelo on kyl täys susi, se on äänekäs jossa ei ilmankiertoa ole nimeksikään ja kaiken lisäksi se resonoi ihan perkeleesti. Pistin Nexus Breezen tilaukseen, jolla myös pitäis asteiden pudota. Epäilen kyl tuota lämpötilajuttua siksi koska jos se siitä kiikastas, niin ei tässä kyllä mikään ohjelma antais hyviä tuloksia. Muistin latencyt ovat joko 2 tai 2.5. Ehkä syy vois olla mun kovalevyssä koska tää on aika solmussa muutenki. Kyseessä on Maxtorin 20gb (DMA/100) koska mun toinen kovo joka on 120gb Hitachi on tällä hetkellä takuuhuollossa.
joo jos noi lämmöt kerta on noin alhaset niin silloin on prossun ja prossun coolerin osalta kaikki ok...eli ei kannata cooleria irroittaa. ps oma kone :epox 8rda3+, xp2700, 1024Mb (333mhz),radeon 9700 niin tuli aquamarkista 35000 3dmark2001 15000 ja 3dmark03 5000.
Se voi tieten olla että mun Wintoosassa on jokin vinksallaan tai jostain muusta syystä Aquamark dissaa mua ja mun konetta. :/ Tuskin vika voi olla ajureissa? Itse en ole kokeillut muita kuin Catalystejä...
Ongelma ratkesi sen jälkeen kun sain uuden kovalevyn ja laitoin sen primaryksi ja jätin Maxtorin slaveksi. Nyt pisteitä tulee reilu 43000 ja se on about se oikea määrä mitä tällä kokoonpanolla pitäisikin tulla. Mutta kyllä 3DMarkien tulokset luotettavimmilta tuntuu mitä tämän Aquamarkin. :/