Morjesta, kakkoskonetta olisin hommaamassa paremmalle puoliskolle ja kappaskappas, kaverilta löytyisi oiva kappale josta hän haluaisi päästä eroon. Apua tarvitsisin lähinnä arvioimaan konepaketin hintaa, jotta päästään hinnassa järkevälle tasolle. Kumpikaan kun ei ole tällä hetkellä niinkään perillä hinnoista! Kaverilla ei löydy läheskään kaikkiin komponentteihin tarkkaa mallia joten jos joku osaa antaa edes "suurinpiirtein"-arvion niin olen enemmän kuin kiitollinen! Tässä listaa osista: 21" Benq HD näyttö ATI HD 4870-näyttis Amtec koppa (ei tarkempia specsejä) Amtec 650w virtalähde Abit IP35P - emo Prossun muisteli olevan 3,2 ghz tuplaydin ja muisteja 2-4 Gt. Eli kuten näkyy, melko hatarat ovat specsit mutta toivonkin vain jonkunlaista arviota paketille, että päästään edes johonkin suuntaan etenemään! Iso kiitos jo etukäteen!
Huh, nyt veti vähä hiljaseks, meikäläinen (ja kaveri) selkeesti taas tipahtanu kelkasta hintojen suhteen.. Kaveri tosiaan heitteli 300-400€ hintoja! Tuostako ei tosissaan tuon enempää tarvi maksaa!? Onko kyseisestä setistä enää pelikoneeksi?
no,näyttis huutonetissä noin 40e,ramit saa 20e,koppa poweri yhdistelmä 30-40e,näyttö siinä 50e kieppeillä,että ei siitä kovin kummoisia kannata lähteä maksamaan,...saatko udeltua,että mikä prosessori,jos dualcore,niin ei oikein kannata isompia maksaa,mutta jos se on neliydin prossu,niin sitten ehkä 200e,riippuen tietysti kovosta,ja windowsista,(pixmania myy x2 intel pentium,4gt ddr3+prossulle emo) "päivitys" pakettia uutena jotain 130e hintaan,ja kun nuo ovat kerta käytettyjä niin... Edit,huomasin että mainitsit jo prossun,olen minäkin yks valopää,mutta alta kahdensadan kyllä olisi tuolla hintaa... Edit2:No,kyllähän tuolla jo jotain vähän vanhempia pelejä pelailee,mutta kyllä tuolla jonkinlaisella resoilla ja low asetuksilla voisi bf3:kin mennä,
Windowsia ei ole ja kovon muisteli olevan 650gt-1 teranen, jälleen sen tarkempaa ei muista. Onko setti kuinka päivityskelpoinen, eli onko esim. näyttistä mahdollisuutta uusia ilman sen kummempia remontteja?
Aika hatarat on lähtötiedot, mutta jos viitsii asentaa speccyn, niin sillä saa aika kattavat tiedot mitä kone on syönyt sisäänsä http://www.piriform.com/speccy varmaan alle 200€ arvelisin tuon setin olevan
Ostaisitko auton kaveriltas joka selittää... "On siin neljä sylinterii ja 4 pyörää ja... sit siel ohjaamos on sellanen ratti ja kepis viis vaihetta ja pakki... sit joku vetokoukku on kans" ? Pyydä siis TARKASTI kaikki osat. Muuten ostat sitä kuuluisaa sikaa säkissä.
Komppaan RatConia, mutta itse olisin valmis maksamaan tuollaisesta kokoonpanosta tuon 200. Ja kyllä tuolla koneella vielä pelailee aikas moniakin uusia pelejä, kunhan ei odota kuuta taivaalta (eli silmänkarkista joutuu esim BF3:ssa karsimaan). Vaikkei 4870 uusinta rautaa olekkaan, niin varsinkin 1Gt:n versiolla pelailee mainiosti edelleen. Eli pyydä tarkistamaan laitteisto tuolla Speccyllä mikäli vain mahdollista ja kerro komponentit mitä se kertoo. Lähinnä tarkemmat tiedot prossusta sekä siitä että onko näytönohjain 1Gt:n vaiko 512MB:n versio, mikäli se on 512Mb:n, niin yksistään näytönohjaimesta kehtaisin pyytää tuon 40-50 euroa.
Ymmärrän mitä meinaatte, MUTTA... Tämä kaveri on parhaita kavereitani ja olen kyllä vuosi - pari sitten hänen koneellaan pelaillut ja muistan sillon kehuneeni sen maasta taivaisiin, joten aivan susi kone se ei ole. 150€ on loppusumma johon pääsimme ja huomenna käyn vielä tarkastamassa setin jonka jälkeen luultavasti lähtee sillä hinnalla uuteen kotiin. Kiitokset kaikille avusta, jälleen kerran!
Ihan hyvä ostos minun mielestäni tuohon hintaan,kun näytönkin sait,ja tuosta koneesta voi uuteen kokoonpanoon ottaa kopan,dvd-aseman,kovon,ja ehkä jopa käyttää samaa näyttistä ja poweria,jos alkaa päivittämään tuota kokoonpanoa