Arvon fiksummat, auttakaa aloittelija alkuun, please!

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Tsupa, Jun 5, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tsupa

Tsupa Member

Trophy Points:
    11
    Olen tässä päiviä repaleisesti kerännyt tietoa, hakenut ja etsinyt + viisastunutkin, mutta mistään en löydä kaiken kattavaa opusta joka auttaisi kunnolla alkuun + dvd-maailman saloihin, siksi kysyn nyt teiltä.
    Olen siis kiinnostunut väsäämään leffoja cd:lle. Mulla on nyt laite joka lukee vcd:tä ja svcd:tä. Ja peruasiat niistä olen opetellut. Mutta, jos mulla on nyt esim. avi-leffatiedosto, pitääkö mun tietää vielä jotain noista kodekeistakin? (oletuksena että katson leffoja tv:stä, ei koneelta!) Jos pitää, mitä, mihin ja miksi (olen niistä ihan pihalla). eikö riitä että poltan .avin vcd:ksi. Tänään tein testitrailerilla (.avi) polton, poltin vcd:ksi ja viskasin koneeseen, toimi). Siispä, auttakaa minua please alkuun, sillä nuo kodekkiasiat on kaikkien vcd, svcd-formaattien ja niiden polttamisopettelujen jälkeen ihan tuskaa. Pitääkö tässä ihan tosissaan ryhtyä insinööriksi ennen kuin pääsee katsomaan leffoja?

(ps. käytän macia jos tietoa tarvitaan...)

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page