Aseman ongelma

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by jaakkoboi, Apr 13, 2013.

1. jaakkoboi

jaakkoboi Member

Trophy Points:
    11
    Moro.

Oon nyt törmänny semmoseen ongelmaan että minun C kovalevy täyttää itse itseään. Esimerkiksi asemalla oli 2 gigaa vapaata tilaa kun poistin 3 gigan edestä tavaraa, sen jälkeen tarkistin ja totesin että vapaata on nyt 5 gigaa. Käynnistin koneen uudestaan ja kovalevy näyttää 1,5 gigaa vapaana. Olen pitänyt aina tietokoneeni hyvässä kunnossa, ja olen pitänyt tämänkin aika tyhjänä ja nopeana. Tiedän että näillä softilla ei ole mitenkään mahdollista saada 200 gigan C-asemaa tukkoon.
    Tarkistin vielä, että mitkä kansiot sitä tilaa muka vievät siellä C-asemalla. Windows vie sen 12,3 gigaa. Program files noin 8 gigaa. Sitten tulin "käyttäjät" kansioon, ja näyttää että tämä kansio olisi 140 gigan kokoinen. Avasin kansion ja tarkistin kaikkien kansioiden koot. Isoin kansio oli 10 megaa.. Onko tietoa mistä mahtaisi olla kyse? Olen eheyttänyt kovalevyt ja skannannut montakertaa koneenläpi. Tuloksetta. Käyttöjärjestelmä Windows 7 Home Premium. Koneena alla vuoden vanha ASUS läppäri. Koneella ei ole muita käyttäjiä kuin minä.

Kuva selventääkseni: http://u.vitutus.info/u/49385918723.png

2. rick79

rick79 Senior member

Trophy Points:
    193
    Sun pitää vaan selata käyttäjistä kansioita ja kattoa missä on tavaraa ja poistella ne.. Ei siinä sen kummempaa...

3. jaakkoboi

jaakkoboi Member

Trophy Points:
    11
    Niinku tossa sanoin. Isoin kansio on 10 megaa tossa käyttäjät kansiossa, ja niinkun kuvasta näkee, kansioita on noin 8-10. Niin vähän vaikea alkaa poistamaan mitään.
    eli selventääkseni vielä, kun näyttää että 140 gigaa, niin kun menen kansion sisälle ja lasken kaikkien kansioiden koot yhteensä, saan noin 200 megaa.

Last edited: Apr 13, 2013
  4. rick79

rick79 Senior member

Trophy Points:
    193
    Onkos sulla kansioasetuksista niin että näät myös piilotetut tiedostot?

5. jaakkoboi

jaakkoboi Member

Trophy Points:
    11
    Jees eli otin käyttöön että piilotetut kansiot näytetään, ja sieltähän se vastaus löyty. Eipä ole koskaan ennen tapahtunu mun koneella.. mielenkiintoista, koska kansiossa oli 688 kansiota täynnä nimiä. {0BC2C873F-42C1-63A5-954F-C567D31EE89D0F}

u.vitutus.info/u/71808589482.png

Mitäköhä nää tämmöset o.. ? back up filuja jostain kenties?

Last edited: Apr 13, 2013
  6. rick79

rick79 Senior member

Trophy Points:
    193
    Nytpä en osaa sanoa mitä filuja on.. ei osannu kyllä googlekaan :D

Jos sulla on kaikki tärkeä tallessa eikä mitään menetettävää niin vetäse deletellä kaikki pois... jos kone menee solmuun niin winukan uudelleen asennus korjaa tilanteen... muista vaan tosiaan ottaa backup kaikista tärkeistä tiedostoista...

7. jaakkoboi

jaakkoboi Member

Trophy Points:
    11
    Voisko noi olla tyyliin jotain backup filuja järjestelmän palauttamisesta? Joulukuussa palautin järjestelmän viikon taaksepäin.. jostain kansioin sisältä tuolta löyty esim mozillan tai javan asennusexeä, joten tuskin kovin tärkeää voi olla..?

8. rick79

rick79 Senior member

Trophy Points:
    193
    käynnistänappi->kirjota etsi kenttään järjestä uudelleen->valitse asemna->ruksi joka kohtaan->järjestä järjestelmätiedostot->poista palautuspisteet...

katoppa paljonko tulee tilaa tolla tavalla... muista painaa ookoota ja seurata levytilaa koko ajan

9. jaakkoboi

jaakkoboi Member

Trophy Points:
    11
    Jeps sieltähän semmoset 150 gigaa lähti. Kiitän. Saa nähdä onko tää joku toistuva juttu että onko taas viikon päästä kertyny 50 gigaa tommosee filuu.. Onkoha mulla joku backup menny päälle

10. rick79

rick79 Senior member

Trophy Points:
    193
    ne on varmaan ollu palautuspisteitä.. kannattaa poistella niitä aina sillon tällön... hyvä että pysty auttaan...

11. J-lalli

J-lalli Active member

Trophy Points:
    68
    Sitä palautuspisteiden määrää pystyy kyl säätämään huomattavasti pienemmäksikin.

12. jaakkoboi

jaakkoboi Member

Trophy Points:
    11
    Jees. Onko jossain esim ohjauspaneelissa semmoinen osio josta noita pystyisi säätämään?

13. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243

Share This Page