aseman valitseminen windowsia asentaessa

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Aunustico, Jan 6, 2007.

1. Aunustico

Aunustico Member

Trophy Points:
    11
    Jos asiaa ei tarkastella taloudellisessa mielessä, vaan toimivuuden kannalta, kannattaako Windows asentaa kokonaan omalle esim 40GB kovolle, vai jollekin suuremmalta kovolta otetulle osiolle? Mikä on muutenkin suositeltava osion tai kovon koko?

Lisäksi jos joku tuntee ongelmaa, että käynnistäessä tulee teksti "verifying DMI pool data...." "levynluku virhe ctr + alt + delete käynnistä tietokone uudelleen". Olen käsityksessä että kyseessä olisi mahdollisesti laitteistovika. Vastaavanlainen vika on minulla jo kolmata kertaa. Eli olen onnistuneesti asentanut windowsin ja käyttänyt sitä joitakin kuukausia, kunnes koneenin on sanonut sopimuksensa irti.

Varsinaisesti ei huvittaisi jälleen ainakaan asentaa windowsia uudestaa, ainakaan jos se ei poista ongelmaa.

2. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    Voipi olla, että vika on kovalevyssä. Raudan vikoja eivät softan asennukset tietysti korjaa. Varmistua kannattaa kuitenkin aina. Pikatoimenpide on ajaa CHKDSK niin että se tutkii myös levyn pinnan: Suorita - kirjoita chkdsk /r Tämän voi tarkentaa varsinaisella kovalevyn testiohjelmalla, joita on mm. merkkikohtaisia. Mikä kovalevy on?

Muut saavat ottaa kantaa kysymyksiin kovojen ja osoiden koosta, ne ovat pitkälle mielipideasioita.

Share This Page