Moi! Minulla on tässä edessäni fujitsu siemensin amilo m7440g ja neljä erilaista windows versiota, joista kolme on XP:tä ja yksi on windows 2000. Yksi näistä on koneen mukana tullut home edition rescue cd, jota tulisi oletusarvoisesti käyttää. Noh, pistän cd:n sisään ja se rupeaa asentamaan normaalisti, kunnes yhtäkkiä esiasennuksen jälkeen siirtyy biosiin ja sammuttaa koneen, kysymättä mitään. Tämän jälkeen kone on kiinni ja pysyy. Olen kokeillut pari kymmentä kertaa jo asentaa tuota. Noh, hankin XP PRO:n muualta ja koitin ensin englannin kielistä ja sitten ruotsinkielistä versiota. Molemmat valittivat "kovalevyä ei löydy paina f3 sammuttaaksesi koneen". Samoin kävi windows 2000:n kanssa. Laitoinkin tämän jälkeen vielä ubuntun kaksi versiota sisään (6.06 ja 6.10), mutta kumpikaan ei toiminut. Jumittivat vain hetken päästä ensimmäinen sanoi: "Loading kernel" ja toiseen tuli musta ruutu. Eraserin dbanilla olen koittanut formatoida koneen monta kertaa ja olenkin sen tehnyt, mutta se ei auta yhtään mitään. Kone tyhjenee, mutta sitten samat virheet tapahtuvat. Mitä ihmettä pitäisi tehdä? Kone on käyttökelvottomassa kunnossa ja sitä pitäisi pystyä käyttämään. Onko mahdollista, että 5 eri käyttöjärjestelmä levyä ei suostu asentumaan koneeseen? Sattumaako? Kovalevy tuskin rikki on, sillä jos se olisi rikki, ei dban voisi sitä formatoidakaan. Myöskin, jos se olisi rikki, ei se minuuttia ennen kuin koitin asentaa xp:n takaisin koneeseen olisi toiminut. Tilanne oli ensin tämä: minulla oli xp asennettuna, sitten asensin ubuntun ja sitten sen jälkeen rupesin asentamaan xp:tä takaisin, ei onnistunut. Tyhjensin, asensin, ei mikään onnistu. Apua?
Lisäyksenä myös, että koitin äsken bootata damn small linuxia usb:tä, mutta kone heitti: "boot failed" Mikä ihme on, kun koko maailma kääntyy vastaan.
Miksi sitten tuo kovo toimi minuutin ennen kuin syötin xp:n levyn sisään? Heti sen jälkeen ei toiminut.
testaa kovalevy niin ei sitä tarvitse ihmetellä: http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 muistin testaus memtest86:lla ei olisi myös pahitteeksi.